بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان در ایران!

کدخبر: 2376047

هر ساله دانش آموزان زیادی برای تحصیل و ثبت نام در مدارس برتر همچون تیزهوشان، به رقابت می پردازند، اما تنها عده کمی از آن‌ها موفق به قبولی می شوند. از مهم ترین دلایل عدم قبولی در آزمون تیزهوشان می توان به سطح بالای سوالات به نسبت کتاب و جزوه مدرسه و همچنین تستی بودن این آزمون اشاره نمود. در این مطلب قصد داریم ابتدا شما را با کلیات آزمون تیزهوشان و آنچه لازم است بدانید، آشنا کنیم و سپس بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان در ایران را به شما معرفی نماییم، پس همراه ما باشید.

بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان در ایران - موسسه موفقیت

چرا قبولی در مدارس برتر، اهمیت دارد؟

چند سالی است که اکثر دانش آموزان و اولیا آن‌ها تلاش زیادی برای ورود به مدارس برتر همچون مدارس علامه حلی (تیزهوشان پسران)، فرزانگان (تیزهوشان دختران)، انرژی اتمی و سایر مدارس غیرانتفاعی برتر و نمونه دولتی، می کنند؛ به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟!

پاسخ این سوال را تنها با دقت به میزان قبولی مدارس مختلف در آزمون سراسری و یا همان کنکور می توان یافت! طبق اعلام رسمی سازمان سنجش و سمپاد، در سال گذشته چیزی حدود 72.5% نفرات برتر کنکور، از مدارس تیزهوشان بوده اند؛ این در حالی است که تعداد دانش آموزان مدارس تیزهوشان به نسبت کل، فقط 1% است! در رتبه بعدی این آزمون و با اختلاف نسبتا زیادی، مدارس غیرانتفاعی قرار دارند. در رده انتهایی نیز مدارس نمونه دولتی و دولتی، جای دارند.

متاسفانه این شکاف تحصیلی و سطح علمی مدارس و دانش آموزان تیزهوشان باعث شده است که سطح علمی دانش آموزان در مدارس سمپاد، بالاتر از سایر دانش آموزان شود. این یعنی دانش آموزان سمپادی و سایر مدارس برتر به راحتی سوالات کنکور را حل می کنند و در بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌ها پذیرفته می شوند، اما دانش آموزان سایر مدارس کار بسیار دشواری دارند!

مدارس تیزهوشان از چه مقطعی دانش آموزان می پذیرند؟

به جز دبستان، مدارس تیزهوشان در سایر مقاطع دانش آموز دارند، اما نکته حائز اهمیت این است که شما تنها دو بار برای قبولی در مدارس تیزهوشان فرصت دارید. اولین بار، پایه ششم به هفتم که از آن به عنوان ساده ترین راه نام برده می شود؛ زیرا تعداد داوطلبان این پایه به نسبت پایه نهم به دهم، به مراتب کمتر است و همچنین ظرفیت پذیرش نیز در این مقطع بالاتر است. شما با قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم، تنها با شرط معدل می توانید وارد مقطع متوسطه دوم در تیزهوشان شوید.

دومین بار، پایه نهم به دهم است که کار کمی دشوار اما شدنی است! برای قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید تلاش مضاعفی داشته باشید و هر چه سریع تر کار خود را آغاز نمایید.

قبولی تضمینی در تیزهوشان!

با وجود سطح بالایی که آزمون تیزهوشان دارد، اما اگر زود شروع کنید و با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی پیش بروید، شانس خوبی برای قبولی خواهید داشت. در زیر مراحل که برای قبولی در تیزهوشان باید طی کنید از ابتدا تا پایان بیان شده است:

1) اطلاع دقیق از منابع آزمون

اطلاع دقیق از منابع آزمون - بهترین دوره هوش تیزهوشان در ایران - موسسه موفقیت

اگر نگاهی به سوالات آزمون تیزهوشان در سال های اخیر بیاندازید، به نکات بسیار مفیدی پی خواهید برد. تمامی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، از مباحث هوش و استعداد تحلیلی است. این یعنی هیچ سوال مستقیمی از مباحث درسی مطرح نمی شود و اگر شما تنها به خواندن کتاب و جزوه مدرسه بسنده کنید، عملا شانسی برای قبولی نخواهید داشت. دوره هوش ششم، منطبق با آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان، توسط موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت ضبط شده است که می توانید در سایت آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مشاهده نمایید.

برای دانش آموزان نهم به دهم اما قضیه کمی متفاوت است. این دانش آموزان علاوه بر سوالات استعداد تحلیلی یا همان هوش نهم، سوالات استعداد تحصیلی را نیز دارند. سوالات استعداد تحصیلی مربوط به دروس علوم، ریاضی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و دینی است.

2) برنامه ریزی صحیح و اصولی

برخی از دانش آموزان با وجود تلاش و درس خواندن به میزان کافی، اما همچنان نتیجه مطلوب را به دست نمی آورند. مشکل اکثر این دانش آموزان، عدم برنامه ریزی و درس خواندن به صورت اصولی است. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد قبولی در آزمون تیزهوشان را دارید، حتما با یک مشاور تحصیلی خوب، صحبت کنید و به کمک او، یک برنامه شخصی و اصولی برای خود تدوین کنید.

3) تمرین و تست زنی

مشکل دیگری که بسیاری از دانش آموزان با آن رو به رو هستند، در تست زنی است. با توجه به اینکه امتحانات مدارس همواره به صورت تشریحی است، دانش آموزان کمتر با تست زنی مواجه شده اند و طبیعتا در آن بخش قوی نیستند. طبق برنامه ای که برای خود تدوین کرده اید، حتما باید ساعت های زیادی را صرف تمرین و تست زنی کنید تا بتوانید به سوالات آزمون تیزهوشان در زمان محدودی که وجود دارد، پاسخ دهید.

4) شرکت در آزمون و منتظر برای نتیجه قبولی!

اگر تمامی مراحل فوق را به طور کامل و با کمک دوره ها و کلاس های موسسه موفقیت پیش بروید، با خیال راحت می توانید در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و منتظر نتیجه قبولی خود باشید.

بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان در ایران را با موسسه موفقیت تجربه کنید!

بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان در ایران را با موسسه موفقیت تجربه کنید!

همانطور که چند بار در طول متن اشاره شد، موسسه موفقیت یکی از بهترین موسسات در زمینه تیزهوشان و آزمون ورودی مدارس برتر است که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. این موسسه علاوه بر کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود، دوره های آفلاین و ضبط شده نیز دارد که می توانید بهترین دوره آمادگی هوش تیزهوشان ایران را از سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره می توانید با شماره تلفن موسسه موفقیت (22891840-021) تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر: