طلای هندی چیست؟ تفاوت طلای هندی و واقعی

کدخبر: 2376337

زیورآلات و جواهرات از دیرباز در میان اقوام گوناگون و ملت های متفاوت رایج و پرطرفدار بوده اند. در سالیان اخیر به وفور نام طلای هندی به گوش ما می خورد. در این زمان ممکن است سوالاتی نظیر طلای هندی چیست و چه تفاوتی با طلای واقعی یا طلای ایرانی دارد مواجه شویم. اگر شما نیز با این سوالات مواجه شده‌اید، نگران نباشید! در این مقاله به بررسی طلای هندی خواهیم پرداخت.

خرید گردنبند الله - انواع گردنبند الله در شاپ فیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهمیت شناخت طلای هندی؛ چرا باید طلای هندی را بشناسیم؟

در تمامی جهان زنان هندی را با شهرت استفاده مداوم و همیشگی از طلا و جواهرات خاص و منحصر به فرد می شناسند. در واقع طلا و جواهرات مختلف به عنوان یک بخش جدا نشدنی از لباس های سنتی هندی ها به شمار می رود و در واقع انتخاب آن ها نیست!

پوشیدن یکدست ساری هندی در مراسمات مختلف همراه با مجموعه مفصل و کاملی از انواع زیورآلات شیک و زیبای هندی صورت می گیرد. اگر به ظاهر خانم های هندی در فیلم ها و سریال ها توجه نموده باشید به جز زیورآلات مرسوم مانند گوشواره، گردنبند، النگو یا دستبند، نمونه های دیگری از طلا برای مو، پا و سایر اقلام در زیورآلات آنان مشاهده می شود.

این روزها طلای هندی شهرت جهانی پیدا کرده است و در جوامع دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که خانم ها علاقه زیادی به خریداری طلا دارند ممکن است گردنبند یا النگوی دیگری را به جای زیورآلات هندی خریداری کنند در حالی که اصل نباشد! بنابراین تشخیص طلای هندی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ویژگی های طلای هندی؛ آن چه که موجب تمایز این نوع طلا با سایر زیورآلات می شود!

هنگامی که قصد خرید گردنبند کارتیر را داشته باشید تکلیف شما معلوم است؛ زیرا می دانید به دنبال چیزی هستید و تعریف جهانی از گردنبند کارتیر چیست. اما هنگامی که قصد خرید طلای هندی داشته باشید بدون شناخت ویژگی‌ های آن نخواهید توانست انتخاب مناسبی را تجربه کنید.

هندی ها از جمله رکوردداران استفاده از طلا در جهان هستند. میزان علاقه هر ساله جهانیان به طلای هندی در سراسر دنیا رو به افزایش است. این مسئاه موجب شده است که بیشترین اختصاص مصرف فلز طلا در جهان به هند برسد. با این حال زیبایی ها و طراحی های خاص و منحصر به فرد طلای هندی موجب شهرت بیش از پیش آن می شود.

طلای هندی ویژگی های بی شماری دارد که از جمله بارزترین آن ها می توان به ظاهر طلا هندی اشاره کرد که زرد رنگ است و براقیت بسیاری دارد. بزرگ بودن ابعاد زیورآلات هندی نیز از رایج ترین ویژگی های این زیورآلات است. با در نظر گرفتن این ویژگی، تشخیص طلای هندی آسان تر می شود.

تفاوت طلای هندی و طلای ایرانی چیست؟ چه چیزی این دو نوع طلا را از یکدیگر متمایز می کند؟

آن چه که در سطرهای بالایی اشاره نمودیم ویژگی های منحصر به فرد طلای هندی هستند که با این اوصاف شناخته می‌ شوند و در تمام مدل های آن این ویژگی ها قابل مشاهده هستند. نکته جالب توجه این است که طلای هندی عیار پایین تری نسبت به سایر طلاها و طلای ایرانی دارد.

فلز طلا به دلیل ویژگی نرم و چکش خواری خود که دارد به طور خالص در صنعت طلا سازی استفاده نمی شود. برای محکم شدن این فلز آن را با آلیاژهای دیگری ترکیب می ‌کنند. اگر از مقدار خلوص طلا کم تر شود و آلیاژهای بیشتری به آن اضافه شوند عیار طلا پایین تر می آید.

البته برعکس این موضوع نیز صادق است! به طور کلی طلای هندی با عیار ۱۴، ۱۸ و ۲۴ ساخته می شود؛ اما بیشتر طلاعای آنان ۱۴ عیار هستند. در نتیجه میزان عیار طلای هندی معمولا کم تر از طلای ایرانی خواهد بود و به تبع قیمت آن نیز کم تر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع طلای هندی کدامند؟

طلای هندی گستره وسیعی از سبک ها و طرح های مختلف را در خود جای داده است. به عبارت دیگر مدل و سبک طلای هندی از فرهنگ ها و باورها و اعتقادات آن ها سرچشمه می گیرد. نکته جالب توجه آن است که بدانید طراحی طلای هندی در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر تفاوت دارد و هر کدام از شهرها دارای طرح های منحصر به فرد خود هستند.

گستره طرح های متنوع در طلاهای هند بی شمار است. هر کدام از آن ها کاربرد خود را دارند؛ اما آنچه که بیشتر از سایر طرح ها به چشم می خورد طلای هندی ملیله کاری شده است. این طرح محبوبیت بسیار زیادی دارد و در جهانبا استقبال بی نظیری مواجه شده است.

نوعی طلایی قدیمی در هند وجود دارد که آن را با نام طلای هندی کندان می شناسند. برای تولید این نوع طلا از جواهرات سنتی استفاده می شود. از جواهرات سنتی هندی می ‌توان به الماس، یاقوت، زمرد و سایر سنگ های قیمتی دیگر اشاره کرد. سبک طلای هندی از این نوع ظریف بیشتر در قالب گردنبند، دستبند و گوشواره به وجود می آیند.

از دیگر انواع طلای هندی می توان به طلای میناکاری اشاره کرد. وجود میناکاری در طلای هندی موجب شکل گرفتن سبک های مختلف این طلا شده است. طلای هندی میناکاری به عنوان یک اثر هنری زیبا و چشم نواز به بومیان این کشور و جهانیان فروخته می‌ شود.

به طور کلی تنوع در طلای هندی بسیار زیاد است. طرح های کلاسیک طلای هندی از سبک سنتی و دست ساز الهام می ‌گیرد. از دیگر موارد طلای هندی که بسیار رایج هستند می ‌توان به زیورآلات فانتزی و تزئینی اشاره کرد. این زیورآلات شامل گردنبند نقره، انواع دستبند، انگشتر و... هستند.

 

جواهرات حکاکی شده که معروف به طلای هندی پادشاهان هستند در انواع رنگی و بسیار ظریف عرضه و تولید می شوند. برای طراحی و تولید این نوع زیورآلات نیز از سنگ های قیمتی استفاده می شود و ظاهرای اشرافی و در عین حال بومی دارند.

قیمت طلای هندی و انواع زیورآلات دیگر

قیمت طلای هندی و انواع زیورآلات دیگر از دغدغه ‌های اصلی آن دسته افرادی است که قصد دارند با یک اکسسوری زیبا و جذاب در جمع بدرخشند و چشمان همه را به خود خیره کننده یا آن که با هدیه دادن یک اکسسوری جذاب عزیزان خود را سوپرایز کنند.

قدرت خرید مردم تعیین کننده قیمت طلای هندی به حساب می آید. همان گونه که ذکر کردیم قیمت طلایی هندی در بخش‌ های مختلف هند با یکدیگر تفاوت دارد و وابستگی مستقیمی به وضعیت اقتصادی مردم هر منطقه دارد. به عنوان مثال قسمت های اعیان نشین طلای هندی با قیمت بالاتری فروخته می شود؛ زیرا در این نواحی سبک و عیار طلای هندی با نواخی دیگر متفاوت خواهد بود.

بنابراین سبک طلاسازی و عیار طلای هندی نقش قابل توجهی در قیمت این اکسسوری ایفا می کنند. اگر طلای هندی میزان بیشتری سنگ در آن به کار رفته باشد، معمولاً قیمت به صرفه تری خواهد داشت؛ زیرا وزن آن سبک تر است و عیار آن نیز پایین تر خواهد بود.

 

ارسال نظر: