KPI های طراحی UX برای ردیابی در وبسایت

کدخبر: 2376513

دنیای تجارت مدرن مکانی مبتنی بر داده است. کسب‌وکارها در تمام صنایع تلاش می‌کنند تا حد امکان داده‌ها را جمع‌آوری کنند و از آن برای تقویت عملیات خود استفاده کنند. با این حال، همه داده‌ها ظرفیت این را ندارند. در عوض، همه چیز به انتخاب KPI های مناسب و تصمیم‌گیری بر اساس آن‌ها بستگی دارد؛ بنابراین، KPI های طراحی UX که باید در وبسایت خود به دنبال آن باشید دقیقاً چه هستند؟

مروری بر KPI های طراحی UX

نرخ موفقیت کار (TSR)

نرخ موفقیت کار (TSR) تعداد کارهایی را که کاربران با موفقیت در وبسایت شما انجام می‌دهند اندازه‌گیری می‌کند. TSR یکی از پرکاربردترین KPI های طراحی UX است و بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وظایفی را که از بازدیدکنندگانتان انتظار دارید انجام دهند و پیگیری آن انجام دهید، بیابید. تا زمانی که وظایفی که انتخاب می‌کنید نقطه پایانی مشخصی داشته باشند، اندازه‌گیری TSR نباید سخت باشد. اگر هر یک از بازدیدکنندگان شما موفق به انجام این کار نشد، می‌توانید آن را بررسی کنید و سعی کنید علت شکست آن‌ها را بیابید.

زمان انجام کار

در دنیای پر سرعت امروز، کاربران تمام‌ وقت دنیا را ندارند که در وبسایت شما صرف کنند. دقیقاً به همین دلیل است که ایده خوبی است که زمان انجام کار را ردیابی کنید و بررسی کنید که چقدر طول می‌کشد تا بازدیدکنندگان شما خرید کنند یا اطلاعات تماس شما را در سایت خود پیدا کنند. میانگین زمان انجام کار معمولاً به عنوان KPI نهایی در نظر گرفته می‌شود. بدیهی است که هرچه کاربران سریع‌تر بتوانند کار را انجام دهند، بهتر است.

 

654

 

جستجو در مقابل ناوبری

اکثر وب‌سایت‌ها اکنون شامل نوارهای ناوبری و نوار جستجو هستند. هنگام ردیابی KPI های طراحی UX همیشه بهتر است بازدیدکنندگان به جای استفاده از نوار جستجو، به نوارهای ناوبری تکیه کنند؛ بنابراین، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تعداد بازدیدکنندگانی که از نوار جستجو در وب‌سایت شما استفاده می‌کنند و اغلب چه چیزی را جستجو می‌کنند، پیگیری کنید. اگر برای جمع‌آوری KPI به کمک نیاز دارید، ابزارهای گزارش‌دهی بازاریابی دیجیتال پیشرفته‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا داده‌های بلادرنگ و همه KPI های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

استراتژی طراحی تجربه کاربری (UX) چیست و چرا مهم است؟

میزان خطای کاربر (UER)

کاربران معمولاً هنگام ثبت‌نام در یک وبسایت یا خرید اشتباه می‌کنند. گاهی اوقات، این خطاها به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند نشان دهند که مشکلی در وبسایت شما وجود دارد. اگر اشتباهی را شناسایی کردید که تعدادی از بازدیدکنندگان مرتکب می‌شوند، نشانه آن است که وبسایت شما می‌تواند از تغییراتی استفاده کند. فقط مطمئن شوید که از قبل مشخص کرده‌اید که کدام اقدامات نشان دهنده یک خطای واقعی هستند و قرار است تجزیه و تحلیل شوند.

رضایت مشتری (CSAT)

رضایت مشتری UX برای پیگیری میزان رضایت مشتریان شما با استفاده از یک معیار مناسب استفاده می‌شود. مقیاسی که به کاربران داده می‌شود معمولاً شامل پنج رتبه است که می‌توانند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنند؛ بسیار ناراضی، ناراضی، خنثی، راضی و بسیار راضی. با استفاده از این معیار، نتایج به صورت درصد نشان داده می‌شود و شما بینش روشنی از میزان خوشحالی مشتریان خود خواهید داشت. این بهترین راه برای جستجوی هرگونه خطای احتمالی در رویکرد خود و رفع آن‌ها است.

654

امتیاز خالص پروموتر (NPS)

این KPI از بین KPI های طراحی UX برای نشان دادن رضایت و وفاداری مشتری با استفاده از یک معیار ساده استفاده می‌شود. امتیاز خالص پروموتر (NPS) مورد بررسی‌های زیادی قرار گرفته است و نشان داده شده است که برای رشد شرکت بسیار مهم است. بهترین بخش آن این است که ردیابی آن نسبتاً آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از کاربران یک سؤال اساسی بپرسید؛ چقدر احتمال دارد که این تجارت/وبسایت را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده توصیه کنید؟ پاسخ‌ها در مقیاسی از 1 (خیلی بعید) تا 10 (بسیار محتمل) جمع‌آوری می‌شوند و بعداً برای تعیین امتیاز شما استفاده می‌شوند.

مقیاس قابلیت استفاده سیستم (SUS)

مقیاس قابلیت استفاده سیستم یکی دیگر از ابزارهای سریع و آسان برای استفاده است که می‌تواند به شما در تعیین میزان مفید بودن محصول/وبسایت شما کمک کند. این شامل ارائه یک پرسشنامه 10 امتیازی به کاربران و درخواست از آن‌ها برای تکمیل آن است. این مقیاس شامل پنج پاسخ ممکن است که همگی بین «کاملاً موافقم» و «کاملاً مخالفم» متغیر است. برای اندازه‌گیری قابلیت استفاده وبسایت خود، باید امتیاز SUS را محاسبه کنید که میانگین آن 68 است.

بازدید از صفحه

بازدید از صفحه در یک وبسایت از دیگر KPI های طراحی UX است که از رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ قابل دسترسی است به تعداد کلیک‌ها و بازدیدهای هر صفحه در آن وبسایت اشاره دارد. در مورد موبایل و تبلت، این معیار شامل تعداد ضربه‌ها نیز می‌شود. برای ردیابی همه این ارقام، استفاده از یکی از ابزارهای تحقیق کاربر ضروری است. این راه‌حل‌ها هر کلیک، ضربه و مشاهده صفحه را محاسبه می‌کنند. این معیارها می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید چه بخش‌هایی از وبسایت شما انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمی‌کند یا پیام نام تجاری شما را به درستی ارسال نمی‌کند. صفحاتی که نرخ بازدید از صفحه کمتری دارند باید دوباره طراحی شوند یا از وبسایت حذف شوند.

رتبه بندی ویژگی‌ها

هر وبسایت دارای ویژگی‌های متفاوتی است که می‌تواند توسط کاربران رتبه بندی شود. به عنوان مثال، یک مالک وبسایت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد میزان رضایت مشتریانش از سبد خرید، روش‌های پرداخت و فرآیند پرداخت را ارزیابی کند. یک مالک وبسایت محل اقامت ممکن است بخواهد بداند که آیا کاربران روند رزرو و ویژگی‌های آن را دوست دارند یا خیر. شما می‌توانید چندین ویژگی مورد علاقه خود را برای طراحی سایت انتخاب کنید و به بازدیدکنندگان وبسایت خود پیشنهاد دهید تا پس از اتمام اقدامات خود که شامل این ویژگی‌ها می‌شود، به آن‌ها امتیاز دهند. این به شما بینش بهتری نسبت به عملکرد ویژگی هدف می‌دهد.

سخن پایانی

 KPI های طراحی UX پوشش داده شده در این مقاله می‌توانند به عنوان ابزار قدرتمندی برای بهبود کسب‌وکار شما در آینده عمل کنند. با افزایش روزافزون افرادی که زمان خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، زمان آن رسیده است که UX در سازمان شما جایگاهی را که شایسته آن است داشته باشد. فقط مطمئن شوید که تمام داده‌های مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به زبانی که همه اعضای تیم شما می‌توانند آن را درک کنند ارائه دهید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

Nematiacademy

drnemati_official

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: