هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا

کدخبر: 2376582

در این مقاله به دنبال یافتن پاسخی مناسب به این سؤال می باشیم که آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا قابل جبران است؟

احتمالا برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح می شود که آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا جبران می شود؟ پیش از پاسخ به این سؤال ابتدا بهتر است نگاهی به ایمپلنت دندان و تاریخچه بیمه در ایران داشته باشیم. در واقع داشتن دندان هایی زیبا و سالم تأثیر به سزایی در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس فرد دارد. بهره مندی از ایمپلنت علاوه بر آن که در زیبایی چهره و لبخند مؤثر است، می تواند مشکلات گوارشی ناشی از جویدن غذا را برطرف کند. در حال حاضر ایمپلنت دندان به عنوان درمانی استاندارد، بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص جبران هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا مطالبی را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید » رابطه ایمپلنت و انواع بیمه ها

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان قطعه ای از جنس تیتانیوم و به صورت پیچی مخروطی شکل است که در طول عمل جراحی در استخوان فک قرار داده می شود. ایمپلنت ها بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشند. در واقع پزشک در طول جراحی پایه ای از جنس تیتانیوم را که هم اندازه ریشه دندان است، جایگزین ریشه از دست رفته می نماید. پایه های تیتانیومی با سلول های بدن سازگار می باشند. به همین خاطر علاوه بر این که از ایجاد صدا و لغزش دندان ها جلوگیری می کنند، آسیبی به استخوان ها وارد نمی سازند. وظیفه ایمپلنت پشتیبانی از پروتز یا روکشی است که در قسمت بی دندان قرار می گیرد. هم چنین مواد تشکیل دهنده ایمپلنت باید از ثبات ساختاری، استحکام مکانیکی و سازگاری بافتی در محیط فیزیولوژیک دهان برخوردار باشد. به همین دلیل است که در حال حاضر تیتانیوم بهترین ماده برای ساخت ایمپلنت می باشد.

نگاهی به تاریخچه بیمه در ایران

در سال 1289 شمسی در زمان احمد شاه قاجار دو مؤسسه روسی با نام های «کافکا مرکوری» و «نادژا» اقدام به راه اندازی فعالیت بیمه ای در ایران نمودند. پس از این تاریخ فعالیت شرکت های بیمه ای خارجی در ایران گسترش یافت و تا 25 سال بازار بیمه ایران در دست خارجی ها بود. در این میان دو شرکت مطرح «یورکشایر» و «اینگستراخ» در مقایسه با سایر شرکت ها فعال تر بوده و فعالیت شان تا پیش از انقلاب نیز ادامه داشت. تا این که در سال 1314 «علی اکبر داور» و «الکساندر آقایان» نسبت به تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه 2 میلیون تومان اقدام کردند.

در واقع شرکت بیمه ایران نخستین و قدیمی ترین شرکت بیمه داخلی در ایران است. درست در همان روز بود که علی اکبر دارو منزل خود را تحت پوشش بیمه آتش سوزی این شرکت در آورد. به این صورت اولین بیمه نامه ایرانی در همان روز به نام علی اکبر داور به ثبت رسید.

از ایمپلنت بیمه دانا چه می دانید؟

در زندگی همه ما حوادث ناخواسته زیادی اتفاق می افتد که گاهی منجر به پرداخت هزینه های گزاف می شود. این رویدادها بسیار غیر مترقبه هستند و برخی از آن ها در اثر سهل انگاری و بی توجهی دامن گیر ما می شوند. به همین خاطر خوب است بتوانیم از این قبیل نگرانی ها دور بمانیم. در حال حاضر بیمه های زیادی وجود دارند که می توانند بخشی از هزینه های درمانی در زمینه های مختلف را پوشش دهند. همین مسئله موجب می شود تا با خیالی آسوده اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهیم.

از بیمه دانا چه می دانید

بیمه دانا یکی از بیمه های تکمیلی است که در طول سال ها با خدمات خود توانسته است فعالیتی درخشان در این زمینه داشته باشد. این بیمه نیز همانند سایر بیمه ها قادر به پوشش دادن بخشی از هزینه های درمانی که توسط بیمه پایه پرداخت نمی شود، می باشد. در مقابل بیمه گذار می بایست حق بیمه لازم را پرداخت نماید. بهتر است بدانید بیمه دانا تاکنون توانسته است بخشی از هزینه های درمانی مختلف را جبران نماید.

خدمات تحت پوشش بیمه دانا شامل جراحی های تخصصی سرطان، درمان ناباروری، بستری در بیمارستان و ... می باشد. همه موارد مذکور تحت پوشش این بیمه بوده و می تواند تا سقف تعهدات مورد نظر روند کار بیمار را بهبود بخشد. یکی از خدمات قابل تحسین این بیمه، پرداخت هزینه های درمانی دندانپزشکی است. همان طور که احتمالا می دانید دندانپزشکی بسیار گسترده است و مجموعه ای از عمل های مختلف را شامل می شود. یکی از عمل های رایج دندانپزشکی، ایمپلنت دندان است. خبر خوب این که بخشی از هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا قابل جبران است و این بیمه می تواند پاسخگوی بخشی از هزینه های دندانپزشکی باشد.

آشنایی با خدمات دندانپزشکی بیمه دانا

خدمات دندانپزشکی بیمه دانا مجموعه هزینه هایی را در بر می گیرد که توسط بیمه دانا برای مشکلات دهان و دندان پرداخت می شود. همین موضوع موجب شده تا افراد زیادی به دنبال خرید بیمه تکمیلی با پوشش خدمات دندانپزشکی بیمه دانا باشند. خوب است بدانید تعهدات دندانپزشکی بیمه دانا و دیگر شرکت های بیمه بر اساس مقررات، بخشنامه ها و قوانین بیمه مرکزی، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش و سندیکای بیمه گران ایران تعیین می گردد. به طور کلی مهم ترین خدمات دندانپزشکی بیمه ایران به شرح زیر می باشد:

  • خدمات ویزیت شامل معاینه و تشخیص بیماری، رادیولوژی، تجویز دارو و آزمایش.
  • جرم گیری شیار بالای لثه، جرم گیری شیار پایین لثه و بروساژ هر فک
  • جراحی دندان نهفته در نسج سخت و جراحی دندان نهفته در نسج نرم
  • عصب کشی و پر کردن سطحی دندان
  • ترمیم دندان و استفاده از روکش های دندان
  • کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان قدامی و کشیدن دندان عقل
  • رادیوگرافی تک دندان مانند بایت وینگ یا گرافی پری اپیکال

آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا شدنی است؟ می توان گفت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا با توجه به سقف پوشش این بیمه برای ایمپلنت بسیار مقرون به صرفه بوده و مبلغ مناسبی را پوشش می دهد. به طور کلی خدمات بیمه تکمیلی بیمه دانا از خدمات درمانی دندانپزشکی محسوب می شود و قادر به پرداخت بخشی از هزینه ها می باشد. با این حال درصدی که توسط این شرکت بیمه جبران می شود، به قرارداد و توافق موجود میان بیمه گذار و بیمه گر بستگی دارد. به همین خاطر نمی توان مبلغ مشخصی را برای آن تعیین کرد.

در حقیقت به منظور پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه دانا امکان پذیر است؟ باید گفت که این شرکت بیمه تاکنون تمامی خدمات خود را به شکل گروهی ارائه کرده است. از همین رو هیچ اقدام فردی تاکنون صورت نگرفته است. بیمه گروهی این شرکت تمامی ارگان ها، سازمان ها و نهاد را شامل شده و معمولا مطابق با توافق موجود میان بیمه گذار و بیمه گر، سقف تعهدات، شرایط سنی افراد و تعداد افراد تحت پوشش انجام می شود.

منبع : هزینه ایمپلنت دندان 

 

ارسال نظر: