چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست!

کدخبر: 2376681

در زمان جنگ، دولت ترکیه بخاطر موقعیت استراتژیک خطرناک کشورش، بجای استانبول آنکارا را به عنوان پایتخت انتخاب کرد تا کشورش سقوط نکند.

اگر کمی اهل جهان گردی و سفر باشید، حتما یک بار به ترکیه سفر کرده اید. یکی از کشور‌هایی که امروزه به علت آب و هوای خوب و جاهای دیدنی متنوع و امکانات خوب توانسته گردشگران متعددی را از طریق تور استانبول ارزان به سمت خود جذب کند، کشور ترکیه است. این کشور شهر‌های به‌نام و مشهوری داشته که هر کدام از آن‌ها لیاقت انتخاب شدن به عنوان پایتخت این کشور را دارند. یکی از این شهرها استانبول است؛ این شهر به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و پایتخت اصلی این کشور نیست. می‌دانید چرا استانبول به عنوان پایتخت این کشور زیبا و شگفت‌انگیز نامگذاری نشده است؟

تور استانبول

آشنایی مختصری با استانبول

همان طور که می‌دانید استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور ترکیه بوده و محبوبیت آن صرفاً محدود به زمانی خاص یا استفاده از امکاناتی چون تور استانبول ارزان نمی‌شود. با توجه به اینکه نام این منطقه در زمان قدیم شهر کنستانتین بوده است؛ شما می‌توانید با گشت و‌گذار در خیابان‌ها و موزه‌های آن، علاوه بر کسب آگاهی پیرامون تاریخچه غنی این منطقه با دنیایی شگرف نیز آشنا شوید. منظور از جهانی شگرف، طبیعت پنهان شده و عجین شدن آن با فرهنگ مردمان بومی این کلانشهر است. اگر به هر دلیلی قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، به شما این اطمینان را خواهیم داد که می‌توانید اوقاتی دلپذیر را با انواع و اقسام شرایط اقلیمی و آب و هوایی سپری کنید.

لیست بزرگترین شهر های جهان به ترتیب

در اقصی نقاط جهان شهر‌های وسیع و بزرگ وجود داشته که میزبان سکونت و حضور چندین هزار نفر شده است. اگر برای سفر بخواهید از تور استانبول ارزان بهره‌مند شده و به این کلانشهر سفر کنید، قطعاً یکی از وسیع‌ترین شهر‌های جهان را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند در این شهر‌ها تقسیم امکانات مشکل بوده و تنها عده‌ای محدود در رفاه و آرامش کامل به سر خواهند برد! البته در واقعیت نیز چنین امری صادق بوده و به دلیل حضور عده کثیری از افراد بومی امکان دسترسی به امکانات برای عموم افراد میسر نیست. اگر شما نیز علاقه‌مند به کشف و شناخت شهر‌های بزرگ جهان هستید یا می‌خواهید با واقعیت‌ها روبه‌رو شوید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالعه جدول ذیل غافل نشوید.

شهر

جمعیت

شانگهای چین

45,237,000 نفر

پکن چین

21,516000 نفر

توکیو ژاپن

13,735,582 نفر

دهلی هند

16,753,235 نفر

کراچی پاکستان

14,910,352 نفر

سائوپائولو برزیل

12,967,825 نفر

گوانگژو چین

11,547,491 نفر

جاکارتا اندونزی

10,187,595 نفر

سئول کره جنوبی

10,152,234 نفر

نیویورک؛ ایالات متحده آمریکا

8,336,697 نفر

مانیل فیلیپین

1,780,714 نفر

 

 

تور استانبول ارزان

موقعیت جغرافیایی استانبول چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست قبل و حین سفر به آن توجه نمود، قرارگیری مقصد مورد نظر است. جالب است بدانید از آنجا که شهر استانبول میان دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد، گسل آناتولی شمالی نیز در مجاورت آن بوده و باعث شده به واسطه زمین لرزه‌های متعدد، علاوه بر تخریب آثار به‌جا مانده از این منطقه، افراد بسیار زیادی آواره یا جان خود را از دست بدهند. با توجه به اینکه بخش آسیایی و اروپایی این کلانشهر به واسطه تنگه بسفر از یکدیگر جدا می‌شود، می‌توان گفت این بخش از لحاظ گردشگری و سکونت مردمان بومی بسیار محبوب بوده و توانسته محلی برای زندگی حدوداً ۱۵ میلیون شهروند باشد.

تور ارزان استانبول از تهران

جمعیت استانبول در سال 2023

جالب است بدانید این منطقه علی رغم آنکه به عنوان پایتخت کشور ترکیه شناخته نشده است، اما به سبب رشد صعودی جمعیت خود توانسته به یکی از پر جمعیت‌ترین کلان شهر‌های این منطقه مبدل شود. بنابر آمار و نتایج به دست آمده از سرشماری می‌توان گفت تراکم جمعیت این منطقه به ازای هر کیلومتر ۲۵۲۳ نفر محاسبه شده است. لازم به ذکر است این آمار ۲۰ برابر آمار تراکم جمعیت کشور ترکیه بوده و سبب تعجب مردمان محلی و مخاطبانی که از طریق تور استانبول ارزان به این کلانشهر سفر می‌کنند، خواهد شد.

پس از کسب آمار تراکم جمعیت نوبت به سرشماری ساکنان آن خواهد رسید که بر اساس آن آمار می‌توان گفت حدوداً ۱۸ درصد مردمان بومی این کشور در کلانشهر استانبول ساکن هستند. در واقع جمعیت شهر‌های کشور ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آنتالیا به ترتیب ۱۵ میلیون و ۶۱۹ هزار نفر، ۵،۶۳۹،۰۷۶ نفر، ۴،۳۵۷،۲۵۱ نفر، ۳،۰۵۶،۱۲۰ نفر و ۲،۵۱۱،۷۰۰ نفر است.

 

سخن پایانی

اگر تمایل به سفر به ترکیه از طریق تور استانبول ارزان را دارید، توصیه می‌کنیم درباره تاریخچه این کشور اطلاعاتی ارزشمند را کسب کنید؛ چرا که کسب این اطلاعات به پاسخگویی سؤالات اساسی شما کمک شایانی خواهد رساند. جالب است بدانید پایتخت صرفاً نباید دارای امکانات گردشگری و رفاهی متعدد بوده و می‌بایست همراه با اعمال قدرت خویش، نماد اتحاد کشور نیز باشد. استانبول به دلیل موقعیت استراتژیک خود و دسترسی آسان سایر مناطق به آن در طول تاریخ حملات بسیاری را تجربه کرده است. از این رو دیگر به عنوان پایتخت ترکیه برگزیده نشد.

 

ارسال نظر: