چرا باید استخر را آب بندی کنیم؟ (اهمیت عایق بندی استخر)

کدخبر: 2377027

آیا با اهمیت آب بندی استخر آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که چه دلایلی باعث شده‌اند که عایق بندی استخر اهمیت پیدا کند؟ در کل هر جایی که سخن از استخر در میان باشد، بحث ایزولاسیون و آب بندی نیز اهمیت دارد.‌ آب بندی کردن و عایق کردن استخر آنقدر مهم است که افرادی که قصد ساخت استخر را دارند، باید قبل از آن به فکر آب بندی باشند. استخرها بیش از هر مکان دیگری در معرض نفود آب و فشار آب قرار دارند. اگر این سازه‌ها عایق بندی نشوند، قطع به یقین پس از مدت کوتاهی تضعیف شده و فرو خواهند ریخت. برای اولین بار در پنج هزار سال پیش استخرها آب بندی شدند و تا به امروز نیز از مواد مختلف برای عایق بندی استفاده می‌شده است. با پیشرفت تکنولوژی، مواد و ابزارهای جدیدی برای عایق بندی استخر روی کار آمده‌اند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد اهمیت عایق بندی استخر با شما صحبت کنیم.

چرا باید آب بندی استخر را جدی بگیریم؟

اگر شما نیز تمایل دارید که استخری را بسازید یا هم اکنون سازه استخر خود را آماده کرده‌اید، باید در نظر داشته باشید که مراقبت از آن امری مهم است. عموما استخرها را یا کاملا با سیمان می‌سازند یا بخشی از کف یا دیواره‌های آن را سیمانی می‌کنند. حال اگر استخر آب بندی نشود، ممکن است آب به درون بتن نفوذ کند و اسکلت ساختمان استخر را دچار ضعف کند. در عین حال که باعث زنگ زدگی این سازه هم خواهد شد. چنانچه شما آب بندی استخر را با دقت کامل و بر اساس اصول انجام دهید، می‌توانید ماندگاری استخر را نیز بیشتر از قبل کنید.

اگر روند آب بندی کردن استخر را دیده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که آب بندی تنها به عایق سازی کف و بدن استخر محدود نمی‌شود. بلکه افراد تمامی قسمت‌های استخر از کف و بدنه گرفته تا جداره و لبه‌های بیرونی را آب بندی می‌کنند. اهمیت آب بندی استخر آنجایی مشخص می‌شود که موادی مثل کلر، اسید، نمک و ... راهی برای نفوذ در بتن پیدا نمی‌کنند. در نتیجه لکه‌ای ایجاد نخواهد شد و ضعفی در ساختمان استخر به وجود نخواهد آمد.

علت نیاز استخر به عایق بندی رطوبتی

همان طور که گفتیم، نفوذ آب باعث تضعیف سازه استخر می‌شود. افزون بر آن ممکن است بتنی که در ساختار این سازه قرار دارد، در اثر ورود املاح اسیدی آنقدر از بین برود که در نهایت استخر واژگون شود. افزون بر این موارد، ممکن است آب‌های زیر زمینی نیز موجب تخریب استخر شوند. برای این که از ایجاد خسارت‌های این چنینی جلوگیری شود، لازم است که به آب بندی استخر بپردازید. نکته مهمی که در این زمینه باید بدان توجه داشته باشید این است که از مواد مناسب برای عایق کردن استخر استفاده کنید. رایمند تجارت شما را در زمینه خرید بهترین چسب برای آب بندی استخر راهنمایی می‌کند. این را بدانید که مناسب‌ترین چسب‌ها در این زمینه چسب‌هایی هستند که بر پایه رزین تهیه شده‌اند.

51

مزایای عایق بندی استخر

معمولا با توجه به مزایایی که آب بندی استخر دارد، اقدام به انجام این کار می‌کنند:

  • با استفاده از آب بندی استخر می‌توانید گرمای آبی که در استخر ذخیره شده است را حفظ کنید. با آب بندی و عایق بندی استخر، سنگ‌های اطراف نمی‌توانند دمای آب را از او بگیرند.
  • با آب بندی کردن استخر می‌توانید آن را تمیزتر نگه دارید. با این فرآیند دیگر زباله‌ها یا گرد و خاک وارد استخر نخواهند شد.
  • با استفاده از آب بندی مهم‌ترین مزیتی که شما به دست می‌آورید، بهبود دوام استخر است. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های مربوط به تعمیرات استخر کاهش پیدا کند و استخر در برابر عناصر مضر ماندگاری داشته باشد.
  • از نظر زیبایی شناسی نیز عایق کردن استخر اهمیت دارد. شما برای این که بتوانید ظاهر استخر را حفظ کنید، باید از عایق بند استفاده نمایید.

آب بندی استخرهای سیمانی و بتنی

شاید به نظر بیاید که آب بندی استخر بتنی یک کار ساده است اما تا زمانی که اطلاعات کافی در این زمینه دریافت نشوند، قطعا روند آب بندی نیز به خوبی پیش نخواهد رفت. زمانی که قرار است استخر را عایق بندی کنید، باید بهترین مواد را انتخاب کنید. معمولا چسب‌هایی که ضد آب هستند را مناسب‌ترین گزینه در این موارد می‌دانند. شاید برخی از افراد از نوارهای مختلف برای آب بندی استفاده کنند؛ اما این نوارها نهایتا شش ماه تا یک سال کاربرد دارند. زمانی که استخر بتنی جدیدی را می‌سازید، می‌توانید قبل از خشک شدن سیمان آن را آب بندی کنید. این باعث می‌شود سرعت کار شما افزایش یابد و چسب عایق بندی در دل بتن نفوذ کند. در این صورت هیچ گاه سازه استخر تخریب و تضعیف نخواهد شد.

آب بندی استخر کشاورزی و بلوکی

اغلب اوقات استخرهای کشاورزی را به صورت بلوکی می‌سازند. این استخرها باید به خوبی عایق بندی شوند تا آب هدر نرود. بنابراین لازم است از موادی استفاده شود که‌ کاملا ضد آب هستند. برای ساخت این استخرها ابتدا با بلوک آن‌ها را می‌سازند. سپس آن‌ها را با استفاده از سیمان آب بندی می‌کنند. حال اگر این استخرها به شکل اصولی آب بندی شده باشند، می‌توانند تا حدودی در صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های کشاورزی تقش موثر ایفا کنند. شما می‌توانید در این زمینه با مشاورین در رایمند تجارت صحبت کنید تا متوجه شوید که بهترین اقدام برای آب بندی استخر کشاورزی چیست. در ضمن، می‌توانید بهترین مواد آب بندی را از رایمند تجارت خریداری کنید.

51

 

 

انواع پوشش آب بندی استخر رایمند تجارت

گاهی اوقات ممکن ‌است افراد با استفاده از ایزوگام، انواع چسب و سیمان عایق بندی استخر را انجام دهند. اما هیچ وقت کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. در چنین مواقعی متخصصان رایمند تجارت به شما توصیه می‌کنند که از انواع پوشش‌های آب بندی استفاده کنید. پوشش‌های آب بندی دارای انواع مختلفی هستند اما چسب و پودر پوشش دهنده جزو مهم‌ترین موادی هستند که در این زمینه مورد استقاده قرار می‌گیرند. چسب‌های آب بندی در میان مواد تشکیل دهنده ساختار استخر قرار می‌گیرند و می‌توانند استحکام عایق بندی استخر را چند برابر کنند. در کنار چسب‌ها، می‌توان از پودر نیز برای پوشش آب بندی استخر استفاده کرد. پودرها از سرد شدن و گرم شدن آب استخر جلوگیری می‌کنند و یا استخر را مقاوم می‌کنند.

شما می‌توانید این پوشش دهنده‌ها را با قیمتی مناسب از رایمند تجارت خریداری کنید. متخصصان این فروشگاه قبل از خرید، شما را راهنمایی می‌کنند تا بتوانید بهترین مواد را برای آب بندی استخر خریداری کنید. در ضمن، قیمت یکی از فاکتورهای مهمی است که در رایمند تجارت بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. یعنی با انتخاب این فروشگاه با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم محصولی اصل را خریداری می‌کنید و هم قیمتی مناسب را برای خرید آن می‌پردازید.

 

 

ارسال نظر: