راهنمای کامل سفر به استان سمنان

کدخبر: 2377635

شاید یکی از سوالات شما در حوزه شهرهای توریستی این باشد که چرا از میان تمام استان‌های ایران استان سمنان توانسته است به یکی از پربازدیدترین‌ها تبدیل شود؟ قدمت این استان و موقعیت جغرافیایی که در ایران دارد می‌تواند از جمله دلایل محبوبیت آن به شمار آید. به اضافه اینکه، از جاهای دیدنی سمنان نمی‌توان به سادگی عبور کرد. برای سفر به این استان توریستی شما می‌توانید تمامی اطلاعات مفید را از سایت فلای تودی تهیه کنید و نسبت به رزرو هتل در بهترین منطقه اقدام نمایید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا به استان سمنان برویم.

 

 

چگونه به استان سمنان سفر کنیم؟

قبل از تصمیم برای سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی، بهتر است اطلاعاتی راجع به آن به دست آورید تا بتوانید با اطمینان خاطر سفر کنید. از جمله این اطلاعات، می‌توان به وضعیت آب و هوا، مشخصات جغرافیایی، نقشه گردشگری، بهترین زمان سفر، جاهای دیدنی و غیره اشاره کرد.

 

مشخصات جغرافیایی استان سمنان

استان سمنان از نزدیک‌ترین استان‌ها به تهران است. این شهر حدود 97 هزار کیلومتر مربع مساحت داشته و بین استان خراسان رضوی و تهران قرار دارد؛ به طوری که، اگر قصد سفر به حرم مطهر امام رضا (ع) را دارید، می‌توانید از استان زیبای سمنان نیز دیدن کنید. این استان حدوداً در مرکز ایران قرار دارد؛ به طوری که دسترسی از تمام شهرهای کشور، نسبتاً به آن آسان است.

نقشه گردشگری برای سفر به سمنان

شاید بهتر باشد بدانید که این استان زیبا در نزدیکی شهر‌هایی چون کاشان، تهران، مشهد، گرگان و ساری قرار می‌گیرد. از این رو اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی را دارید، دسترسی به جاهای دیدنی سمنان نیز برایتان سخت نیست و می‌توانید در ادامه مسیرتان از این شهر تاریخی بازدید کنید. استان سمنان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای انواع تورهای مسافرتی باشد. کویر سمنان از جمله معروف‌ترین کویرهای کشور است؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان قرار دادن بازدید از کویر سمنان در نقشه گردشگری سفر به سمنان است.

 

 

 

 

نقشه استان سمنان

شهر‌های استان سمنان به یکدیگر نزدیک هستند؛ به طوری که دسترسی به آن‌ها برای توریستان بسیار راحت است. دامغان و شاهرود از جمله شهرهای بزرگ استان سمنان هستند که امکانات رفاهی مطلوبی دارند؛ بنابراین می‌توانید ابن دو شهر از استان سمنان را در نقشه گردشگری خود قرار دهید.

 

بهترین زمان سفر به سمنان

شاید یکی از سوالات شما عزیزان، مسئله زمان مسافرت به استان سمنان باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی سمنان، فصل بهار و ماه‌های اولیه سال بوده که هوا معتدل است و گرما و سرمای زیاد نمایان نمی‌شود؛ لذا سعی کنید در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به این استان زیبا سفر کنید. توجه داشته باشید که استان سمنان چون جز استان‌های خشک کشور تلقی می‌شود، زمستان‌ و تابستان سختی دارد؛ بنابراین اگر در این فصول به این شهر زیبا سفر کردید، از وسایل مورد نیاز غافل نشوید.

 

سیستم حمل و نقل برای سفر به سمنان

سیستم حمل و نقل استان سمنان تکمیل بوده و شامل فرودگاه، ترمینال و راه آهن است. یعنی امکان مسافرت به این استان، با هواپیما، اتوبوس و قطار وجود دارد. از طرفی می‌توان با خودروی شخصی هم به سمنان سفر کرد. سفر با هواپیما به این استان بسیار کوتاه است، اما هزینه بالایی را شامل می‌شود. در حالی که سفر با قطار یا اتوبوس مقرون به‌صرفه‌تر است. از آنجایی که ترافیک در این استان همیشه سنگین بوده، بهتر است مسافرت با خودروی شخصی را فراموش کنید.

جاهای دیدنی سمنان

استان زیبای سمنان از مکان‌های دیدنی و تفریحی فوق‌العاده زیادی برخوردار است. این استان نه تنها روز به روز در حال پیشرفت است و توانسته در معماری خود توسعه زیادی ایجاد کند، در عین حال بافت تاریخی خود را همچنان حفظ کرده است؛ بنابراین از نظر نگهداری از آثار تاریخی و قدیمی قابل تقدیر است. از جمله جاهای دیدنی سمنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی کویر: این مکان قدیمی در شهر گرمسار قرار دارد. این پارک از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده در ایران محسوب می‌شود.

  • کویر ریگ جن: این منطقه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای ماجراجویی باشد.

  • باغ گردشگری اورس شاهرود: همان‌طور که از نامش پیدا است، این باغ در شهر زیبای شاهرود قرار دارد. توجه داشته باشید که این باغ از امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ به طوری که شما می‌توانید از تمامی امکانات آن از جمله: رستوران، کافی شاپ، آمفی تئاتر و… لذت ببرید.

  • خانه محمدیه: این خانه زیبا و قدیمی در زمان قاجاریه ساخته شده است.

  • آبشار مجن شاهرود: این آبشار زیبا، در کنار مسجدی که در بدو ورود اسلام به ایران ساخته شده، قرار دارد.

  • دروازه ارگ: این اثر تاریخی در دوره قاجاریه توسط یکی از فرزندان فتحعلی شاه قاجار بنا شده و کتیبه‌های قدیم در آن نهادینه شده است.

  • بازار سمنان: این بازار از جمله بازار‌های دیدنی در سمنان است. شما می‌توانید در عین حال که خرید می‌کنید، از کنار کاروانسرا‌ها و مساجدی که در این بازار جای گرفته‌اند، دیدن کنید.

 

با فلای تودی به سمنان سفر کنیم!

به محض اینکه تصمیم سفر گرفته می‌شود، هر کدام از ما دغدغه‌هایی داریم که چگونه به این شهر سفر کنیم؟ کدام هتل را انتخاب کنیم؟ نسبت به رزرو آن چگونه اقدام کنیم؟ و غیره. فلای تودی تمام این مسائل را حل کرده اس.! شما می‌توانید به صورت آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز، نسبت به خرید بلیط هواپیما چه در داخل و چه برای خارج از کشور با مناسب‌ترین قیمت اقدام نمایید. علاوه بر این، رزرواسیون در هتل موردنظرتان نیز از خدمات اصلی فلای تودی است. فلای تودی پشتیبانی و خدمات ۲۴ ساعته در تمام ایام هفته دارد؛ پس فرصت را از دست ندهید و برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده شوید.

 

ارسال نظر: