چگونه تعداد کاشی های مورد نیاز را محاسبه کنیم؟ فرمول محاسبه تعداد کاشی و سرامیک مورد نیاز

کدخبر: 2379240

نحوه محاسبه تعداد کاشی و سرامیک کف و دیوار

فرمول محاسبه کاشی - چگونه تعداد کاشی های مورد نیاز را محاسبه کنیم؟

وقتی نوبت به تخمین قیمت دقیق بازسازی کاشی سرویس بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه ، پذیرایی کف یا دیوار خانه و سرامیک نما می رسد، دانستن مقدار دقیق کاشی مورد نیاز ضروری است. مطمئن باشید آخرین چیزی که می خواهید در نیمه راه پروژه با آن رو به رو شوید این است که کاشی کافی سفارش نداده اید. محاسبه درست تعداد کاشی مورد نیاز بهترین راه برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه هنگام کاشی کاری است.

دانستن نحوه محاسبه متر مربع یک مهارت مهم برای عملیات بازسازی خانه است. این کاربه شما در انتخاب مقدار مواد مورد نیاز برای هر نوع عملیاتی کمک می کند. محاسبه تعداد صحیح کاشی کف یا دیوار ممکن است چالش برانگیز باشد. قبل از شروع هر پروژه کاشی کاری باید تعداد کافی کاشی در دسترس باشد.

محاسبه کاشی مورد نیاز برای سرویس بهداشتی و حمام

چگونه یک پروژه کاشی کاری را برنامه ریزی کنیم؟

محاسبه الزامات کاشی کف و دیوار آخرین مرحله قبل از شروع کاشی کاری است. اما، قبل از شروع محاسبه، بهتر است کمی برنامه ریزی کنید. آماده سازی سطح کار، تعیین بودجه و مشخص کردن جدول زمانی مراحلی هستند که قبل از شروع یک پروژه کاشی کاری، باید برنامه ریزی شوند.

بودجه خود را تعیین کنید. درک اینکه تا چه اندازه ازعهده پرداخت هزینه های پروژه خود بر می آیید اولین قدم شماست. شما می بایست یک محدوده قیمتی حداقل و حداکثر ایجاد کنید. همچنین در محاسبه هزینه ها، فراموش نکنید که تمام مواد مورد نیاز برای کاشی کاری از جمله چسب کاشی و دوغاب را نیز در نظر بگیرید.

محیط را آماده کنید. قبل از شروع اندازه‌گیری، مطمئن شوید که کل فضای کار خالی است و هیچ چیزی مانع اندازه گیری شما با متر نمی شود. اگر نمی توانید کل فضا را خالی کنید بهتر است تمام اثاثیه را به وسط اتاق منتقل کنید. مطمئن شوید که متر می تواند در یک خط مستقیم بدون خم شدن یا تا شدن قرار بگیرد.

اطمینان حاصل کنید که کف هم تراز است - اگر فرش یا هر کفپوش دیگری را که وجود داشته را برداشته اید، باید مطمئن شوید که کف تا حد امکان صاف و هموار است.

ابزارهای مورد نیاز را تهیه کنید. برای اندازه گیری مساحت فضای کاشی کاری، چه برای کف و یا دیوار اتاق، لیست ابزار مورد استفاده بسیار ساده و مختصر خواهد بود: متر، دفترچه یادداشت و مداد، ماشین حساب کاشی (در صورت نیاز به اطمنیان بیشتر)

روش ‌های تخمین تعداد کاشی‌ های مورد نیازتان، صرف نظر از فضای مد نظر، یکسان است.

پس از انجام تمام این مراحل، شما آماده یادگیری نحوه محاسبه کاشی برای کف و دیوار هستید.

کاشی یا سرامیک

اندازه گیری فضای کاشی کاری

برای این کار شما می بایست ابعاد سطحی را که قصد کاشی کاری آن را دارید اندازه بگیرید. ابتدا طول اتاق (به طور ایده آل بر حسب متر یا سانتی متر) و سپس عرض اتاق را اندازه گیری کنید. برای به دست آوردن مساحت سطح اتاق، تنها نیاز است طول را در عرض ضرب کنید.

با این حال، اتاق ممکن است کاملا مربع نباشد. در اینجا فرمول محاسبه مساحت برای اتاق هایی با شکل های متفاوت آمده است:

برای فضاهای مربع یا مستطیل (که اکثر اتاق ها اینگونه هستند) می توانید از فرمول بالا پیروی کنید، یعنی طول را در عرض ضرب کنید تا مساحت به متر مربع به دست آید.

برای فضاهای گرد، شعاع (نصف قطر اتاق) را به توان دو برسانید و آن را در 3.14 ضرب کنید.

برای فضاهایی که شکل نامنظم دارند، مانند سطوح L شکل، شکل را به صورت دو قسمتی در نظر بگیرید. یعنی سطح را به یک مستطیل و مربع تقسیم کنید و همانطور که در بالا ذکر شده مساحت دو قسمت را به دست بیاورید و در نهایت با هم جمع کنید.

برای اطمینان بیشتر، از ماشین حساب کاشی استفاده کنید

استفاده از ماشین حساب کاشی به اندازه گیری دقیق و بدون اشتباه فضای مورد نظر شما کمک می کند تا تعداد دقیق کاشی مورد نیازتان مشخص شود. تنها لازم است که طول و عرض فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید و اعداد را در ماشین حساب وارد کنید تا بقیه کارها را برای شما انجام دهد.

اندازه گیری مساحت دیوار برای کاشی

دیوارها به طور معمول مستطیل شکل هستند، بنابراین اندازه گیری مساحت آنها ساده به نظر می رسد، اما باید توجه داشته باشید که پنجره ها، درها و هر جسم ثابت دیگری مانند کابینت نیز می بایست در اندازه گیری شما در نظر گرفته شوند.

برای اندازه گیری دقیق، ابتدا باید مساحت کل دیوار را محاسبه کرده و سپس مساحت هر در یا پنجره را بدست آورده و در نهایت از مساحت دیوار کسر کنید. به این ترتیب شما فقط قسمتی از دیوار که می خواهید کاشی کاری کنید را اندازه می گیرید.

7 مرحله برای اندازه گیری کاشی های دیوار

  • دیواری که می‌خواهید کاشی کاری کنید را خالی و تمیز کنید
  • طول دیوار را اندازه گیری کنید
  • ارتفاع دیوار اندازه بگیرید
  • مساحت دیوار (طول x ارتفاع) را محاسبه کنید
  • مساحت پنجره ها، درها، یا موانع روی دیوار را اندازه گیری کنید
  • مساحت پنجره را از دیوار کم کنید
  • برای در نظر گرفتن احتمال هدر رفتن 10% به این مقدار اضافه کنید.

این روند را برای هر دیوار در اتاقی که می‌خواهید کاشی کاری کنید، تکرار کرده و سپس مجموع آن‌ها را برای بدست آوردن متر مربع کاشی مورد نیاز با هم جمع کنید.

محاسبه تعداد کاشی های مورد نیاز

طول و عرض کف و طول و ارتفاع دیوار خود را ضرب کنید، این کار مساحت فضای کاشی کاری را به متر مربع در اختیار شما قرار می دهد.

سپس طول و عرض کاشی‌ هایی که انتخاب کرده اید را در هم ضرب کنید، این کار به شما مساحت متر مربع کاشی را می‌دهد.

سپس به سادگی مساح فضا را بر مساحت کاشی تقسیم کنید و عدد بدست آمده تعداد کاشی های مورد نیاز برای آن فضا را به شما می دهد.

زیر سازی برای نصب کاشی و سرامیک

محاسبه مقدار چسب کاشی مورد نیاز

عوامل مختلفی ممکن است بر مقدار چسب مورد نیاز تاثیر بگذارد. مثلا در محیط های مرطوب نیاز به استفاده از چسب بیشتری است، همچنین تعداد و ابعاد کاشی ها نیز بر مقدار مورد نیاز چسب تاثیر می گذارد.

چسب کاشی مورد نظر خود را تهیه کنید. بسته به نوع چسب مقدار مورد نیاز آن در متر مربع متفاوت است که معمولا روی بسته بندی چسب ذکر شده است. با داشتن مساحت فضای کاشی کاری و مساحت کاشی، تعداد کاشی مورد نیاز را بدست آورده و با توجه به اطلاعات درج شده روی بسته چسب می توانید مقدار چسب مورد نیازتان را بدست آورید.

چند نکته مهم

  • فضایی که می خواهید کاشی کاری کنید را خالی کنید.
  • هنگام محاسبه تعداد کاشی های دیوار، در و پنجره ها را فراموش نکنید. مساحت آنها را نیز بدست آورید و از مساحت کل کم کنید تا مساحت ناحیه کاشی کاری دقیق به دست آید.
  • باقیمانده کاشی های خود را دور نریزید. ممکن است در آینده برای تعمیر به آنها نیاز داشته باشید.

برای اطلاع از محصولات ما می توانید به فروشگاه کاشی و سرامیک کاویان سرام مراجعه کرده و برای ارتباط با کارشناسان فروش ما از طریق شماره مستقیم 67348000-021 و ایمیل info@kavianceram.com، همچنین شماره 09013020896 از طریق تلگرام، واتس اپ، روبیکا و ایتا در تماس باشید.

 

ارسال نظر: