حق بیمه تولیدی سینا ۱۰۰ میلیارد تومان کم شد

کدخبر: 1012759

امین شیرکانی درگفتگو با «نسیم» افزود: حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سینا درسال گذشته نسبت به سال ۹۲ حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است/ تعداد بیمه شدگان بیمه نامه درمانی سینا، درسالجاری کاهش می‌یابد

مدیر عامل شرکت بیمه سینا، از افزایش 350 درصدی میزان سود شرکت متبوع خود در سال 93 نسبت به سال 92 خبرداد و به نسیم گفت که سود این شرکت در سال 93 حدود هشت میلیارد تومان خواهد بود، هر چند که میزان سود بیمه سینا در سال 92 حدود دو میلیارد تومان بوده است.

امین شیرکانی، افزود که حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سینا در سال گذشته نسبت به سال 92 حدود 23 درصد کاهش یافته و تاکید کرد که حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سینا در سال 93 به 400 میلیارد تومان تنزل یافت و اذعان داشت که حق بیمه تولیدی این شرکت در سال 92 بیش از 500 میلیارد تومان بوده است که یکی از دلایل این کاهش، حذف بیمه نامه درمانی زیان ده از سبد پرتفوی شرکت بیمه سینا بوده است.

وی، درعین حال، به نسیم افزود که سود این شرکت دراین مدت افزایش یافته که دلیل آن نیز ناشی از خارج کردن فعالیت های زیان ده از سبد پرتفو بوده است.

مدیر عامل شرکت بیمه سینا، سهم بیمه نامه شخص ثالث در سبد پرتفوی شرکت بیمه سینا را کمتر از 25 درصد برشمرد و اعلام کرد که سهم بیمه نامه درمان در سبد پرتفوی این شرکت هم به 50 درصد می رسد.

شیرکانی، پیش بینی کرد که درسال جاری از نظر تعداد بیمه شدگان، بیمه نامه درمان کاهش بیابد و تاکید کرد که در عین حال، حجم مبالغ این نوع بیمه نامه در سال جاری افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل بیمه سینا، از افزایش 33 درصدی حجم پرتفوی شرکت متبوع خود در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به همین مدت در سال 93 خبرداد و گفت که میزان بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری در این شرکت در سه ماهه نخست امسال در قیاس با همین مدت در سال گذشته بیش از 33 درصد رشد داتشه است.

وی، گفت که افزایش سرمایه شرکت بیمه سینا،از رقم 92 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران شرکت در سالجاری محقق خواهد شد.

ارسال نظر: