دلیل تعویق مجمع بانک ایران زمین تا یک‌ماه آینده چه بود؟

کدخبر: 1018505

خبرنگار «نسیم» کسب اطلاع کرد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ایران زمین، مجمع این بانک با یک تنفس کشدار، به روزهای آتی موکول شده است

خبرنگار نسیم کسب اطلاع کرد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ایران زمین، مجمع این بانک با یک تنفس ، به روزهای آتی موکول شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار نسیم، بانک ایران زمین 21 تیرماه سالجاری با درج یک آگهی برای دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه از سهامداران خود درخواست کرد که در تاریخ 31 تیرماه سالجاری در هتل بزرگ تهران گردهم آیند.

طبق این آگهی دعوت، دستور جلسه مجمع دایر بر"تصویب صورت های مالی منتهی به 29 .12 93 "،"انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره" ،" اتخاذ تصمیم نسبت به تخصیص و تقسیم سود" و" تعیین حق حضور اعضای هیات مدیره" بوده است.

هرچند که بانک مذکور، اندک مدتی بعدتر، یعنی سوم مردادماه با انتشار اطلاعیه ای مجدد،از حضور بسیار کمرنگ یعنی 9.4 درصدی سهامداران در جلسه مجمع، به عنوان عامل مهم عدم احراز حد نصاب و برگزار نشدن جلسه مجمع سخن به میان آورده و اعلام داشته است که تشکیل مجمع به نوبت دوم موکول شده است.

با وجود آنکه در آگهی دوم بانک از دلایل عدم حضور پررنگ سهامداران در جلسه مجمع عادی سالیانه هیچ سخنی به میان نیامده اما گمانی زنی ها دایر بر بیشتر شدن شکاف بین سهامداران و در عین حال رضایت اندک از نحوه مدیریت کنونی بانک مذکور حکایت دارد.

البته تا اکنون،پای هیچ دلیل دال بر رد یا تایید فرضیه مذکور به محافل رسانه ای باز نشده است.

از بانک مذکور خبر رسیده که تمامی مقدمات برگزاری مجمع از جمله اتمام امور صورتهای مالی در روز نخست درج آگهی به سرانجام رسیده اما به دلیل عدم حضور بازرس قانونی و عدم حضور جدی سهامداران، سبب شده که برگزاری مجمع این بانک به حاشیه رود.

با این احوال، به نظر می رسد که با اخذ مجوز از بانک مرکزی، مجمع این بانک با تنفس در نظر گرفته شده ظرف کمتر از یک ماه آتی برگزار خواهد شد.

بانک ایران زمین به موجب مجوز بانک مرکزی در سال 89 فعالیت جدی خود را کلید زده و سرمایه این بانک بر اساس اعلام پورتال اطلاع رسانی بانک مذکور، 4000 میلیارد ریال بوده است.

ارسال نظر: