مدیرعامل بانک شهر: سود بانک شهر کاغذی نیست

کدخبر: 1019727

حسین محمد پور زرندی در گفتگو با «نسیم» افزود: برخی از شعب بانک شهر اشتباهی تبلیغ پرداخت سود ۲۲ درصدی داشته‌‌اند/ بانک شهر در برخی از املاک دچار اختلاف نظر بود ولی ترجیح داد به دلیل کسری ۴۳ میلیارد تومانی مجمع بانک به تاخیر نیفتد

مدیر عامل بانک شهر از عقد قرارداد این بانک با شهرداری تهران با هدف احداث خط 6 متروی پایتخت خبرداد و اعلام داشت که از ابتدا تا انتهای اجرا ی این طرح توسط بانک شهر اجرایی خواهد شد و افزود که منابع مالی آن نیز از طریق اعتبارات و منابع نقدی و غیر نقدی تامین می شود.

حسین محمد پور زرندی در گفتگو با نسیم در اشاره به توسعه عملیات بانکداری الکترونیکی بانک شهر، از راه اندازی پنج دستگاه vtm توسط این بانک خبر داد و گفت که بزودی تعداد دستگاههای vtm بانک شهر حتی به 50 دستگاه هم خواهد رسید که بر این اساس در تمامی شهرهای بزرگ کشور توسعه این نوع از بانکداری الکترونیک هم در دستور کار است.

وی،درباره برگزاری مجمع و عدم توانایی افزایش سرمایه این بانک به رقم 1600 میلیارد تومان از قبل اعلام شده هم گفت که بانک شهر در برخی از املاک خود دچار اختلاف نظر بوده که براین اساس، ترجیح بر این شد که به دلیل کسری 43 میلیارد تومانی مجمع بانک به تاخیر نیفتد.

به گفته پورزرندی، مجمع اجازه افزایش سرمایه بانک شهرتا سقف دو هزار میلیارد تومان را هم داده است که این افزایش سرمایه هم یکساله محقق خواهد شد.

نایب رئیس هیات مدیره بانک شهر، با بیان اینکه در تاریخ بانکداری کشور، نخستین باراست که بانک مرکزی برای بررسی صورت های مالی بانک ها با حسابرسان جلساتی برگزار کرده است،افزودکه با وجود آنکه بانک مرکزی اجازه توزیع سود برخی از بانک ها را متوقف کرد اما هیچ محدودیتی برای بانک شهر قائل نشد.

وی، گفت که عمده منابع و پول بانک شهر، در طرح های شهری متمرکز شده ،بنابراین بابت تسهیلات ارایه شده به شهرداری ، ازآنها ملک دریافت می کند که البته این املاک ارزنده هم هستند.

پورزرندی افزود که برای تامین سرمایه با توجه به اینکه نخواستیم قیمت املاک خود را پایین بیاوریم، افزود که تلاش شده بخشی از منابع نقدی و بخشی هم از منابع غیر نقدی تامین شوند تا منابع بانک حفظ شود.

وی، تصریح کرد که بانک شهر در صورتهای مالی خود حساب سازی نکرده و سود بانک شهر کاغذی نیست.

مدیر عامل بانک شهر با اشاره به افزایش حجم نقدینگی به 900 هزار میلیارد تومان در کشور، گفت که ریاست کل بانک مرکزی اقدامات مفیدی از جمله ساماندهی نسبی موسسات اعتباری غیرمجاز را انجام داده اما کل اقتصاد کشور که دردستان "سیف" نیست.

وی، بابیان اینکه بعد از کاهش نرخ سود بانکی بانک شهر طبق ضوابط عمل کرده است، تصریح کردکه بر این اساس، بخشی از رشد بانک شهر کاهش یافته واز رقم 47 به 14 درصد رسیده است.

پورزرندی اذعان داشت که بیشتر متشریان بانک شهر خواهان دریافت سود 26 درصدی سپرده هستند، افزود که بانکی که در حال حاضر سود 24 درصدی به سپرده گذاران پرداخت می کند ریسک بزرگی را پذیرفته است.

به گفته وی، بانک شهر، ارایه تسهیلات به طرح های غیر شهری را محدود کرده است و افزود: ارایه 30 درصد تسهیلات بانک به برخی از مشتریان خورد تکلیف بوده اما نه از جنس تکلیف سهامداری و ادامه داد که 70 درصد مابقی تسهیلات بانک هم به سمت طرح های عمران شهری سرازیر می شود.

طبق اعلام نائب رئیس هیات مدیره بانک شهر،از21 هزار میلیارد تومان کل منابع بانک شهر، نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان آن یعنی 30 درصد به سمت ارایه تسهیلات خرد اختصاص می یابد.

وی، با اشاره به ارایه تسهیلات به طرح های شهرداری سایر کلانشهر به عنوان یکی از سهامداران بانک شهر هم گفت که صددر صد اعتبارات مربوط به هر کلانشهر به همان شهرتخصیص می یابد،هر چندکه پیشتر، سهم اعتبارات دریافتی تهران بیشتر بوده اما در حال حاضر عدالت رعایت می شود.

به گفته پورزرندی، شهرداری تهران نیز از این اقدام راضی بوده هرچندکه 50 درصد از کل اعتبارات بانک شهر در حوزه شهری به طرح های پایتخت اختصاص می یابد.

وی،درباره امکان تخلف بانک شهر در ارایه نرخ سود بیش از نرخ ابلاغی بانک مرکزی هم گفت که رئیس شورای هماهنگی بانک ها اعلام داشته که برخی از شعب بانک شهر نرخ سود 22 درصدی روز شمار ارایه می کنند در حالیکه پرداخت نرخ سود مربوط به صندوق بانک شهر بوده و برخی از شعب بانک شهربه صورت اشتباهی تبلیغ پرداخت سود 22 درصدی داشته اند.

ارسال نظر: