رقم اختلاف‌نظر بین "ایران‌زمین" و "سپه" همچنان در هاله‌ای از ابهام

کدخبر: 1021430

مدیرعامل بانک ایران زمین درگفتگو با «نسیم» افزود: بانک ایران زمین پس از ادغام، شرکتی تشکیل نداده و به سراغ بنگاهداری نمی رود؛ ۲۰ شعبه این بانک از ابتدای امسال تعدیل شد

مدیر عامل بانک ایران زمین خبرداد که از ابتدای فروردین ماه امسال تا اکنون بیش از 20 شعبه از جمیع شعب این بانک در سراسر کشور تعدیل و یا با سایر شعب نزدیکتر اذغام شده است .

سید محسن هاشمی، در گفتگو با نسیم، تعداد شعب این بانک در سراسر کشور را 335 شعبه دانست و افزود که بانک های خصوصی چنانچه دارای شعب فاقد توجیه مالی باشند، باید آنها را جمع آوری و یا ادغام کنند.

وی،درباره میزان بنگاهداری بانک متبوع خود هم به نسیم گفت که این بانک، یک بانک ادغامی بوده، بنابراین طرح هایی به این بانک اضافه شده اما بانک ایران زمین پس از ادغام ، شرکتی تشکیل نداده و طرح جدید ایجاد نکرده است.

وی،تاکیدکردکه سیاست بانک ایران زمین برون سپاری امور بوده و اذعان داشت که بانک ایران زمین به سراغ بنگاهداری نمی رود.

مدیرعامل بانک ایران زمین درباره سرانجام اختلاف نظر این بانک با بانک سپه هم به این جمله بسنده کرد که در حال حاضر رقم این اختلاف نظر را در خاطر ندارد.

پیشتر، وکیل مدافع شرکت توسعه تجارت بین‌الملل در اظهار نظری اعلام داشت که شعبه 19 مجتمع قضایی شهید بهشتی، بانک ایران زمین را با شکایت شرکت توسعه تجارت بین الملل به توقیف اموال محکوم کرده است."

" از قرار معلوم، شرکت توسعه تجارت بین الملل وابسته به بانک سپه است."

همان موقع، مدیر عامل پیشین بانک ایران زمین در گفتگویی با نسیم از صدور حکم توقیف اموال بانک متبوع خودتوسط شعبه 19 مجتمع قضایی شهید بهشتی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که درصورت دریافت ابلاغیه پرداخت از سوی دادگاه، بانک ایران زمین بدون درنگ نسبت به پرداخت 20 درصد باقیمانده وجه بدهی اقدام می کرد .

سید کمال سید علی درتوضیح منشاء این بدهی گفت که بانک ایران زمین به تقاضای یک موسسه مالی و اعتباری نسبت به ضمانت آن موسسه مبادرت ورزیده که درحال حاضر 80 درصد وجه ضمانت نامه از سوی بانک ایران زمین پرداخت شده است.

وی، بدون اشاره به نام موسسه مالی و اعتباری مذکور گفت که بانک ایران زمین مشکلی در پرداخت 20 درصد مابقی ضمانت نامه مورد اشاره نداشته و درصورت دریافت ابلاغیه آن از سوی دادگاه به طور قطع نسبت به پرداخت 20 درصد مابقی مبادرت خواهد ورزید.

ارسال نظر: