رئیس کل بیمه مرکزی:

بیمه مرکزی برای رعایت نرخ‌های فنی بیمه‌نامه‌های درمان اولتیماتوم داد

کدخبر: 2093269

عبدالناصر همتی به حل مشکل بیمه توسعه اشاره کرد و گفت:پارسال نزدیک به ۶۵۰۰ میلیارد ریال از خسارات بیمه گذاران این شرکت پرداخت شد که هنوز سه هزار میلیارد ریال از تعهدات این شرکت باقیمانده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » رئیس کل بیمه مرکزی از رشد 22 درصدی صنعت بیمه در سال 95 خبر داد و گفت: با این میزان رشد، ضریب نفوذ بیمه 2.1 درصد شد.

عبدالناصر همتی» در نشست خبری افزود: این میزان رشد هرچند از میانگین 1.8 درصدی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بالاتر است اما با استانداردهای بین المللی فاصله دارد.

رییس کل بیمه مرکزی با تشریح برنامه های این نهاد نظارتی برای سال 96 اظهار داشت: با توجه به اینکه ضریب خسارت در رشته بیمه درمان به نزدیک 100 درصد رسیده است، شرکت های بیمه باید از امسال نرخ های فنی بیمه نامه های درمان را رعایت کنند وگرنه بیمه مرکزی اقدام به برقراری تعرفه در این رشته خواهد کرد.

وی گفت: معنی ندارد که شرکت ها، بیمه نامه هایی را بفروشند که 100 درصد آن صرف پرداخت خسارت می شود و از این رو در دیدار نوروزی با مدیران این شرکت ها که هفته آینده برگزار می شود به آنها اولتیماتوم خواهم داد که نرخ ها را رعایت کنند وگرنه نرخ های پایه ای برای این رشته برقرار خواهد شد.

همتی یادآور شد: پارسال بیمه مرکزی در رشته بیمه شخص ثالث که زیان ده بود، ورود و نرخ های تخفیف را در این رشته طبق قانون کنترل کرد اما اکنون باید نگران باشیم که رشته درمان به پاشنه آشیل شرکت های بیمه تبدیل نشود.

همتی در ادامه با اشاره به الزام سازمان بورس برای رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری (IFRS) در شرکت های بورسی و اینکه بسیاری از شرکت های بیمه در بورس فعال هستند، اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به آیین نامه های موجود در صنعت بیمه، رعایت این استانداردها چندان مشکلی در صنعت بیمه نظیر آنچه در صنعت بانک رخ داد، ایجاد نکند.

وی یادآور شد که حرکت شرکت های بیمه به رعایت این استانداردهای بین المللی از سال گذشته آغاز شده است و امسال با جدیت بیشتری پیگیری می شود زیرا چند شرکت خارجی قصد دارند با خرید سهام بیمه های ایرانی به صنعت بیمه ایران ورود کنند که لازمه آن بین المللی شدن صورت های مالی این شرکتها است.

همتی گفت: قرار است تا نیمه نخست امسال شرکت های بیمه گزارش های خود را بر مبنای صورت های ملی آی اف آر اس به بیمه مرکزی ارایه کنند و با سازمان حسابرسی نیز رایزنی ها و هماهنگی های لازم برای این کار انجام شده است.

رییس کل بیمه مرکزی با یادآوری تصویب قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث همگانی در برابر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به چند ایراد جزئی که شورای نگهبان به این مصوبه داشته، به نظر می رسد تا پایان فصل بهار این ایرادها برطرف شود.

همتی تشکیل این صندوق را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ابلاغ قانون، تاسیس این صندوق که می تواند مشکل بزرگی را در کشور برطرف کند، به سرعت پیگیری می شود زیرا در صورت بروز حوادث می تواند مشکل مالی آسیب دیدگان را تا حدودی برطرف کند. وی به الزام برنامه ششم توسعه برای افزایش سهم بیمه عمر از صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در پاتیان سال 95 سهم بیمه عمر از صنعت بیمه 14 درصد بود، باید در پایان برنامه ششم این سهم به 21 درصد افزایش یابد. همتی پیش بینی کرد که با توجه به رشد نزدیک به 40 درصدی بیمه عمر در سال 95 اهداف تعیین شده در برنامه ششم محقق شود.

رییس کل بیمه مرکزی به تمایل شرکت های بیمه خارجی برای حضور در صنعت بیمه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته مذاکراتی با شرکت های معتبر خارجی در زمینه پوشش های اتکایی آغاز شد؛ اگر چه در ابتدا اختلاف نظرهایی داشتیم ولی بیمه مرکزی روی اصول خود ایستاد و برخی شرایط طرف های خارجی را نپذیرفت و از آنجا که آنها هم قصد همکاری داشتند، به توافقاتی رسیدیم که انتظار می رود امسال گشایش بیشتری در حوزه واگذاری ریسک های بزرگ انجام شود.

همتی به حل مشکل بیمه توسعه اشاره کرد و گفت: با کمک بیمه ایران پارسال نزدیک به 6500 میلیارد ریال از خسارات بیمه گذاران این شرکت که عمدتا در رشته بیمه شخص ثالث بود، پرداخت شد و برآوردها نشان می دهد که هنوز سه هزار میلیارد ریال از تعهدات این شرکت باقیمانده که پرداخت آنها منوط به ارایه مدارک اموال از سوی صاحبان این شرکت است.

ارسال نظر: