استاد دانشگاه تربیت مدرس: بی‌انگیزگی مسئولان، از اجرای بانک‌داری اسلامی جلوگیری کرد

کدخبر: 919099

عزتی در گفتگو با «نسیم» تصریح کرد: قوانین بانکداری اسلامی بدون ربا، جایگاه بخش تسهیلات، مسکن ، خودرو و قرض‌‌الحسنه را به خوبی مشخص کرده است

مرتضی عزتی در گفتگو با (( نسیم )) اظهار کرد : اولین نکته در اجرای عملیات بانک داری اسلامی بدون ربا، همت و انگیزه مسوولان می باشد و اگر مسوولان نخواهند اجرای این عملیلت امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد : عملیات بانکی بدون ربا، نیازمند مقدمات و ابزاری است که ما آن را فراهم نکردیم ، زمانی که ابزار مناسب وجود نداشته باشد نمی توان کاری را از پیش برد.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: مدیران نظام بانکی مانند دیگر مدیران کشور دچار مسایل روزمره بودند و به مبحث های زیر بنایی و پایه یی نپرداختند و به اجرای بنیان های لازم برای اجرای قانون عملیات بانکی بدون رباح اهمیتی ندادند.
وی تبیین کرد : بانک‌ها می‌توانند در قالب مشارکت ، در قالب فروش اقساطی و در قالب برخی مبادلات خاص تجاری با افراد قرارداد ببندد ، در بانک داری اسلامی ، قانون کلیات آن را مشخص کرده و جزییات آن از نظر تئوری مشهود و کامل ارایه گردیده است .
عزتی گفت : از اصلی ترین علت هایی که باعث جلو گیری از اجرایی شدن بانک داری اسلامی شد، آشنا نبودن و آموزش ندیدن کارکنان در این زمینه بود.
ارسال نظر: