صالح‌آبادی: صادرات محور بودن مبنای پرداخت تسهیلات است

کدخبر: 970684

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بر لزوم توجه به تحولات اقتصاد جهانی، اقتصاد کشور و رخدادهایی مثل نوسانات قیمت نفت تاکید کرد و گفت: بحث مدیریت ریسک نباید به ریسک‌های اعتباری محدود شود

به گزارش «نسیم» صالح آبادی در اولین جلسه شورای مدیران این بانک بعد از استماع گزارش عملکرد بانک در سال ۹۳ افزود: علاوه بر تشکیل کمیته مدیریت ریسک در بانک، و تا تشکیل یک واحد مشخص، مرکز پژوهش و آموزش بانک عهده دار این وظیفه مهم می‌شود و به‌طور مستمر گزارش‌هایی در خصوص تحلیل وضعیت محیط تجاری و تبعات کاهش قمیت نفت و اثرات آن بر بخش‌های مختلف تهیه خواهد کرد.

به اعتقاد صالح آبادی مرکز پژوهش و آموزش بانک باید نحوه تنوع بخشی به خدمات بانک توسعه صادرات و راهکارهای کارآمد و اثربخش در حوزه تجهیز منابع را به طور مستمر بررسی کند.

بنا بر این گزارش، مدیر عامل بانک توسعه صارات در ادامه سخنان خود خواهان تسریع در پیشبرد استراتژی‌های تأمین و تجهیز منابع شد و گفت: تجهیز منابع امری دستوری نیست و مقتضیات بازار در این زمینه حرف اول را می‌زند و این بانک باید بتواند سناریوهای متنوعی را برای تجهیز منابع دنبال کند.

علی صالح آبادی ضمن اعلام اینکه اولویت بانک توسعه صادرات در اعطای تسهیلات تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی است، افزود: صادرات محور بودن مبنای پرداخت تسهیلات است و باید به طور مستمر نسبت میان تسهیلات اختصاص داده شده به طرح و تسهیلات سرمایه در گردش سنجیده شود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات خوش حسابی مشتریان را فاکتور بسیار مهمی در پرداخت تسهیلات دانست و خاطرنشان شد: منظور از خوش حسابی صرفاً این نیست که ببنیم آیا مشتری چک برگشتی یا مطالبات معوق به سیستم بانکی دارد یا خیر، بلکه علاوه بر این دو عامل باید سابقه مشتری در تسویه اقساط در سررسید تعیین شده بدون نیاز به پیگیری‌های مکرر و ایجاد هزینه برای بانک مشخص شود.

صالح آبادی تاکید کرد: البته در بررسی سابقه مشتری مواردی که به نوعی ممکن است خارج از اراده مشتری بر وی تحمیل شده باشد در نظر گرفته می‌شود، اما؛ در هر حال باید قبل از اعطای تسهیلات فرایندی برای نحوه مصرف تسهیلات مشخص شود و در مراودات بعدی با مشتری لحاظ شود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات تقویت بسترهای فناورهای ارتباطات و اطلاعات را در این بانک بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در این بخش فعال شود.

صالح آبادی در اولین جلسه حضور خود در شورای مدیران این بانک به موضوع منابع انسانی و اهمیت انگیزش کارکنان و رضایتمندی آنان اشاره کرد و گفت: کارکنان مجرب و متخصص این بانک باید در تحقق اهداف بانک مشارکت جدی داشته باشند و احساس هویت کنند.

ارسال نظر: