نصب قفل کودک بر بسته‌بندی مایعات اسیدی و قلیایی الزامی شد

کدخبر: 1025891

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: شرکت‌های تولیدی مایعات اسیدی و قلیایی قوی، ملزم به استفاده نکردن از رنگ‌های جذاب و اسانس و نیز استفاده از قفل کودک در بسته‌بندی‌ها شده‌اند

به گزارش «نسیم» به نقل از از سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی افزود: با توجه به آمارهای رسیده از برخی بیمارستان های تخصصی کودکان درمورد مصرف خوراکی مواد سوزاننده مانند مایعات اسیدی و قلیایی و لوله بازکن ها توسط کودکان به دلیل داشتن رنگ های شاد و طرح های جذاب روی بسته بندی های اینگونه مواد، طی بخشنامه ای به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اعلام شد که شرکت های تولیدی این فرآورده ها را ملزم به استفاده از قفل و درپوش کنند تا به راحتی توسط کودکان باز نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به معاونت های غذا و دارو سراسر کشور اعلام شده تا به شرکت های تولید مایعات قلیایی اعلام کنند که از رنگ ها و طرح های جذاب در بسته بندی این محصولات استفاده نکنند.

حسینی تصریح کرد: همچنین درمورد محلول های لوله بازکن که مشمول اخذ پروانه ساخت از این اداره کل نیستند، طی نامه ای مراتب فوق به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به بخشنامه دیگر اعلام شده به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شرکت های تولید کننده جرم گیر، سفید کننده و محصولات مشابه مجاز به کاربرد اسانس در اینگونه محصولات نبوده و موظفند با صدور مجوز برای مایعات اسیدی معطر مخالفت کنند.

حسینی یادآور شد: اکنون تعدادی از محصولات نسبت به اصلاح بسته بندی اقدام کرده اند که نمونه های آن به این اداره کل ارسال شده است.

ارسال نظر: