رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

چاقی علت بروز ۳۰ درصد سرطان‌ها است/ برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت

کدخبر: 2021493

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران: امروز یکی از مهمترین علت مرگ و میر بروز بیماری‌های غیرواگیر چون سرطان، دیابت و فشار خون است و چاقی به تنهایی علت ۳۰ درصد سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، علی اکبری ساری در نشست خبری نخستین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار سلامت با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر گفت: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات حوزه سلامت افزایش بیماری‌های غیر واگیر چون بیماری‌ها قلبی عروقی، سرطان و دیابت است و به یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام سلامت محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس یکی از محورهای اصلی نخستین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع کوشش همگانی سلامت را محور دیگر این کنفرانس بین المللی دانست و تصریح کرد: تمامی مردم کشور باید امکان دسترسی به خدمات سلامت اعم از پیشگیری، درمان و توانبخشی را داشته باشند و باید این امکان برای آنها فراهم شود.

ساری به منظور گسترش ارتباطات برای تبادل اطلاعات، شبکه‌ای از دانشکده‌های بهداشت کشور و دانشکده‌های بهداشت کشورهای منطقه از جمله ترکیه، پاکستان و افغانستان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین کنفرانس بین الملی توسعه سلامت از پیشکسوتان و فعالان بخش بهداشت طی 5 دهه گذشته تقدیر به عمل می‌آید.

نخستین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار سلامت اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

علی اکبری ساری در نشست خبری اظهارداشت: نخستین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار سلامت پنجم و ششم اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، کنفرانس بین المللی توسعه پایدار سلامت با دو هدف اساسی پوشش همگانی سلامت و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر به همت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

ارسال نظر: