رئیس دفتر رهبری به پویش "قلیان‌ها را گلدان کنیم" پیوست

کدخبر: 2052060

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جلسه هیئت امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، به اتفاق سایر اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره این نهاد مردمی، به پویش ملی «قلیان ها را گلدان کنیم» پیوست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس هیأت امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، ضمن اشاره به مضرات استعمال سیگار و قلیان گفت: همگی آگاهند که استعمال دخانیات مضرات بسیاری دارد.

وی افزود: یک زمانی استعمال مواد دخانی در هر محفلی که می رفتیم بسیار بد بود. ولی دیگر این وضعیت همانند سابق نیست و محدودیت استعمال سیگار در تمامی محافل و مراکز وجود دارد.

رئیس هیئت امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، ادامه داد: کمک به سلامت جامعه مهم و ارزشمند است. بدن انسان وقتی سلامت باشد، آن فرد می تواند یک مبارز و یا یک سلحشور برای جامعه باشد. یک جوان معتاد یک خانواده را می تواند به باد دهد. لذا بحث سلامت جامعه و تلاش در راه بهبود آن بسیار پر اهمیت است. بنابراین با پیوستن به این پویش ملی امید است که تمامی افراد جامعه نه به صورت نمادین، بلکه جدی تر از گذشته در مسیر مبارزه با استعمال مواد دخانی گام بردارند.

روند کاهش مصرف در کشور به کندی انجام می شود

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نیز در ادامه با بیان این مطلب که ایران در بین ۲۲ کشور منطقه در بحث اجرای سیاست های کنترل دخانیات همیشه پیشگام بوده است، گفت: روند کاهش مصرف استعمال دخانیات در کشور ما به آرامی انجام می شود و ما باید شرایط بهتری را نسبت به کشورهای دیگر ایجاد کنیم.

دکتر محمدرضا مسجدی افزود: هدف نهایی دنیا در رابطه با اجرای سیاست های کنترل دخانیات یک نقطه مشخص است و همه دولت ها باید برای رسیدن به آن نقطه تلاش کنند. حال اگر ما مصرف را کنترل کنیم ولی همچنان ضعف در اجرای افزایش مالیات بر دخانیات داشته باشیم، نه تنها به هدف نمی رسیم بلکه برای سایر کشورها نیز مشکل ایجاد می کنیم.

وی گفت: طبق بیانیه سازمان جهانی بهداشت باید کشورها مصرف دخانیات خود را تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ درصد کاهش دهند. حال با توجه به این بیانیه و آمارهای ارائه شده در رابطه با افزایش مصرف در ایران و در منطقه امرو، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ به جای ۳۰ درصد کاهش، ۳۰ درصد افزایش داشته باشیم. لذا نیاز است در بین تمامی بخش ها، اعم از وزارت صنعت، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما، مجلس و...، یک همدلی و همکاری در جهت اجرای این برنامه ایجاد شود.

مسجدی ادامه داد: عدم اجرای سیاست های کنترل موجب خلل در برنامه های کنترل در سطح بین الملل نیز می شود. لذا تمامی افراد و دستگاه هایی که به پویش نمادین «گلدان ها را قلیان کنیم» می پیوندند می بایست در زمینه کاهش و کنترل مصرف مصمم و جدی تر از گذشته حرکت کنند.

ارسال نظر: