در پاسخ به «نسیم آنلاین» عنوان شد:

وضعیت ۷ استان کشور از لحاظ امنیت غذایی مناسب نیست/ تدوین سند ملی تغذیه

کدخبر: 2057667

عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت تغذیه در کشور گفت: بررسی‌ها نشان داده است ۷ استان کشور از لحاظ امنیت غذایی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، ابوالقاسم جزایری در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی، گفت: چاقی نوعی بیماری و عامل خطری برای ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله دیابت، فشار و قند خون و ... به شمار می‌رود، بنابراین پیشگیری از این مسئله از طریق توجه به موضوع تغذیه حائز اهمیت است، در حال حاضر 50 درصد مردم ایران در تمام سنین دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

وی با اشاره به این که در برنامه‌های 5 ساله کشور بر امنیت غذایی تاکید شده است، اظهار کرد: امنیت غذایی شامل دسترسی به غذای سالم و جامع است، که متاسفانه در برخی از استان‌های کشور وجود ندارد و نامنی درغذایی در 7 استان شدیدتر است.

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی

عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران از تدوین سند ملی تغذیه در کشور خبرداد و گفت: این سند با همکاری چندین سازمان به صورت جامع تهیه شده و موضوعاتی همچون نیروی انسانی، ایمنی غذا، پیشگیری از تغذیه ناسالم در آن مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه گیتی ستوده استاد گروه تغذیه جامعه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، با اشاره به این که دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی از 14 تا 17 شهریور برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با حضور متخصصانی از اروژا، امریکا و کشورهای منطقه با هدف تبادل آخرین دستاوردها در زمینه آموزش، پژوهش و اجرایی برای پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی با شعار "به سوی آینده روشن تر تغذیه از علم، سیاست تا عمل" با محور امنیت تغذیه، تغذیه سلولی-‌ملکولی، ایمنی غذا، تغذیه و بیماری، تغذیه به گروه‌ها و اقشار خاص، مراقبت تغذیه‌ای در بیمارستان و نقش علوم غذایی و تکنولوژی در سلامت عمومی شامل 109 سخنرانی کلیدی، علمی و جامع است.

به گفته دبیر علمی این کنگره سمپوزیوم ها نیز بر اساس مشکلات چاقی، تغذیه و باروری، ویتامین دی در سلامت تداخل ژن تغذیه ای جامعه محور، مواد مغذی و بیماری‌های غیرواگیر، تغذیه و بهداشت روان، مراقبت‌های غذایی در بیمارستان، نقش صنایع غذایی در جامعه، عوامل اجتماعی و فرهنگی بر انتخاب غذا و کاربرد سکانسیک در ژنوم غذا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: