معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان کرد:

بیش از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت است

کدخبر: 2073629

معاون علمی و فناوری رییسجمهوری با اشاره به حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی، بر لزوم حمایت از این شرکت ها در توسعه بازار تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش بنیان حوزه سلامت با وزیر بهداشت، در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: بازار داخلی، برای شرکت های خارجی و دانش بنیان داخلی، بسیار جذاب است و هدف دولت از مصوبه حمایت ده هزار میلیارد تومانی از شرکت های دانش بنیان این بود که بتوانیم از توسعه بازار این شرکت ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این مصوبه، با سازمانها و نهادهای مختلفی تفاهم نامه امضا خواهیم کرد، گفت: وزارت بهداشت یکی از پایه های جدی همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است زیرا توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت و توسعه مرز دانش در تحقیقات پایه و تعداد داروها و تجهیزاتی که از حوزه سلامت وارد بازار کشور شده اند، قابل توجه بوده است.

دکتر ستاری اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که امضا شد، تمرکز ما بیشتر بر روی تجهیزات پزشکی است تا در بازار آن شاهد جهش مناسبی باشیم اما در حوزه دارو، سالهای سال است که فعالیت های مناسبی را شاهد هستیم و علیرغم نوپا بودن، در صادرات دارو پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم اما گرفتن استانداردهای بین المللی کار دشواری است و خوشبختانه تعدادی از شرکت های دارویی در حوزه صادرات، توفیق خوبی دارند.

معاون علمی فناوری رییس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت ارزآوری داروهای بیو تکنولوژی، یادآور شد: از صادرات داروهای ایرانی به ویژه داروهای بیو تک حمایت های جدی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در قالب امضای این تفاهم نامه بیش از دو هزار میلیارد تومان را برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت اختصاص می دهیم، افزود: بیش از 50 درصد از حمایت ها و معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان، در حوزه سلامت است زیرا شرکت های این حوزه، به حد قابل توجهی رشد یافته اند و در بازار داخلی، سهم دارند.

دکتر ستاری میزان فروش شرکت های دانش بنیان را 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان فروش و تعداد آنها هر سال با شیب مناسبی افزایش پیدا می کند و مصوبه ده هزار میلیارد تومانی دولت، به منظور بازار سازی جدید برای شرکت های دانش بنیان است.

ارسال نظر: