رئیس اداره عفونت‌‌های بیمارستانی: تاکنون موردی از ابتلا به "ابولا" را در منطقه نداشته‌‌ایم

کدخبر: 930908

حسین معصومی اصل افزود: برای مقابله و درمان موارد احتمالی ابولا، آمادگی کامل داریم/ واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده اما محدود است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسین معصومی اصل یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماریها را شستشوی مکرر دستهای پزشکان، پرسنل و همراهان بیمار دانست و افزود: بیماریهایی مانند سل مقاوم به درمان ، سرخک و غیره باید دراتاق با فشار منفی بستری شوند که در حال حاضر اکثر مراکز پیشرفته این اتاقها را داریم و دراین عرصه دچار مشکل نیستیم .

وی افزود: مسأله بیمارستان مدرس عفوفت بیمارستانی است که چند نفر که جراحی قلب داشته اند دچار آن شده اند واین موضوعی عادی است که رسانه ای شد چرا که این موضوع خیلی اتفاق می افتد و عفونت بیمارستانی لازمه بیمارستان است. در کشورهای توسعه یافته صنعتی 6 تا 11 درصد عفونت های بیمارستانی گزارش می شود که در کشور ما این رقم 10 تا 15 درصداست.

معصومی ادامه داد: آموزشهای گسترده ای به کاروانهای حج ارائه می شود و در زمان برگشت نیز در مراکز فرودگاهی پایگاههای مراقبت مرزی برای غربالگری خواهیم داشت که در صورت مشاهده علام بیماری ، فرد قرنطینه شود. تاکنون ابولا را در منطقه نداشته ایم ولی با آموزشهای ارائه شده آمادگی کاملی داریم تا به محض شناسایی موردی از بیماری، اقدامات لازم برای درمان را ارائه نماییم.

واکسن آنفولانزا امسال مشکلی ندارد وبه موقع وارد کشور شده ودر دسترس قرار گرفته است ولی تزریق آن برای همه توصیه نمی شود چون به تعداد محدودی در کشور است و هیچ کشوری نمیتواند تعداد مورد نیاز واکسن تولید نماید به همین دلیل افراد بالای 60 سال و افراد مبتلا به بیماریها واکسن را تزریق نمایند.

واکسن آنفولانزا زنجیره سرما دارد ودر صورت خروج از یخچال بلافاصله باید تزریق شود ودرغیر این صورت میتواند مضر باشد.

ارسال نظر: