رئیس سازمان پدافند غیر عامل: ویروس ابولا توسط برخی کشورها دستکاری شده است

کدخبر: 942653

سردار جلالی افزود: در کنار مراکز هسته‌ای بوشهر و اراک، باید امکانات درمان و آموزش کادر پزشکی و پرستاران برای برخورد با مشکلات هسته‌ای نیز ایجاد شود/ نیازمند نظام قرنطینه قوی هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار جلالی ادامه داد: تهدیدات در حوزه پدافند زیستی زمانی که از قالب یک گروه و واحد تروریزم خارج می‌شود و توسط یک کشور طراحی می‌شود تبدیل به جنگ زیستی می‌شود. مراکز و آزمایشگاه‌های زیستی پیشرفته در کشورهایی مثل آمریکا می‌توانند سلاحز یستی تعریف کنند. وی خاطرنشان کرد: مهندسی ژنتیکی و عواملی که ژن را در راستای اهداف مختلف تغییر می‌دهد سلاح جنگ زیستی است. دستکاری ویروس ابولا انحصارا در اختیار یک یا دو کشور است و اگر امروز مجامع بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که این ویروس دستکگاری شده، این اتهام متوجه یک یا دو کوشر دنیاست که اهدافی پنهان دارند .

سردار جلالی تاکید کرد: برخی پروژه‌های جنگ زیستی کوتاه‌مدت و بلندمدت است. هم در کوتاه‌مدت و هم در بلند مدت باید سناریوهای مخفی و خاموش مورد توجه قرار گیرد . سند راهبردی پدافند زیستی در حوزه وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است. رصد و پایش و تهدید و هشدار پدافند زیستی باید تقویت شود . آزمایشگاه‌های مرجع سطح 3 و 4 در زمینه تهدید کرونا و ابولا باید ایجاد و تقویت شوند. وقتی مراکز هسته‌ای در بوشهر و اراک وجود دارد باید امکانات درمان و آموزش کادر پزشکی و پرستاران برای برخورد با مشکلات هسته‌ای نیز ایجاد شود .

وی ادامه داد: نیازمند نظام قرنطینه قوی هستیم. در تولید دارو واکسن و سرم از قابلیت‌های اساسی پدافند زیستی است که باید تقویت شود .

ارسال نظر: