رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر از مرگ مردی ۶۰ ساله در تهران بر اثر آنفلوآنزا خبر داد

کدخبر: 978050

گویا افزود: به دلیل اینکه فرد، بیماری قلبی زمینه‌ای داشته و دیر به بیمارستان منتقل شده بود، درمان وی موثر واقع نشد و فوت کرد/ جواب آزمایش این فرد نوع ویروس را آنفلوانزای H۱N۱ نشان داده است

به گزارش «نسیم»، محمد مهدی گویا افزود: در حال حاضر آنفلوانزای فصلی بیشتر در استانهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، سمنان، اردبیل و خراسان جنوبی شایع است و به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌کنیم که نسبت به دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها، رعایت نکات بهداشتی را مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که کودکان خود را که مبتلا به بیماری شبیه آنفلوانزا هستند تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، به مدرسه نفرستند.

وی توصیه کرد: افراد مبتلا به علائم بیماری آنفلوانزا همچنین باید از تماس با افراد مسن و افراد باردار خودداری کنند.

به گفته دکتر گویا شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت آداب تنفسی اهمیت زیادی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها همچنین به فوت مردی 61 ساله در تهران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها اعلام شده است، این فرد 37 ساله نبوده است و وی بیماری مزمن قلبی داشته و بعد از چند روز از گذشت بیماری و دیر به بیمارستان مراجعه می‌نماید.

دکتر گویا گفت: درمان این فرد 61 ساله در یکی از بیمارستان های تهران شروع می‌شود ولی به دلیل اینکه بیمار، بیماری قلبی زمینه‌ای داشته و واکسن نیز دریافت نکرده بوده و دیر به بیمارستان منتقل شده بود، درمان وی موثر واقع نمی‌شود و بیمار فوت می‌کند.

وی گفت: جواب آزمایش این فرد نوع ویروس را آنفلوانزای H 1 N 1 نشان داده است که در حال حاضر این نوع آنفلوانزا، آنفلوانزای فصلی محسوب می‌شود.

دکتر گویا با بیان این که آنفلوانزا H 1 N 1 ، آنفلوانزای نوع B و آنفلوانزای نوع H 3 N 2 هیچ تفاوتی با هم ندارند، گفت: این آنفلوانزاها از نظر شدت و علائم همه جزء آنفلوانزای فصلی محسوب می‌شوند و در همه جای دنیا شایع هستند.

ارسال نظر: