اعضای شورای عالی بورس به جای فعالیت در بانکهای خصوصی در فکر میلیونها سهامدار باشند

کدخبر: 2374096

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بورس گفت: وضعیت امروز بازار سهام به دلیل این است که بعضی اعضای شورای عالی بورس به جای تمرکز روی این بازار، وقتشان را در بانک های خصوصی پر می کنند.

اصغر سلیمی عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس و اوراق بهادار با انتقاد از فعالیت یکی از اعضای شورای عالی بورس به عنوان رئیس هیئت مدیره یکی از بانک‌های خصوصی، گفت: افرادی که در جایی مسئولیتی گرفته اند اما در بخش‌های دیگر هم منافع مشترک دارند، نباید هر دو مسئولیت را داشته باشند و از موقعیت خود سوء استفاده کنند، چرا که منافع سازمان دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: بعضا موارد این چنین وجود دارد که فردی در چندین هیئت مدیره و شرکت مشغول فعالیت است که چنین مسئله‌ای باعث می‌شود که تصمیمات کارشناسی و علمی دچار مشکل شود لذا نباید منافع خود و سازمانمان را بر منافع ملی و کلان ارجعیت دهیم.

عضو هیئت تفحص از سازمان بورس با بیان اینکه مجلس در حال حاضر طرح مدیریت تعارض منافع را پیگیری می‌کند، افزود: تصویب این طرح و تایید آن از سوی شورای نگهبان، قطعا به بسیاری از موارد این چنینی پایان می‌دهد.

سلیمی با تاکید بر اینکه این گونه عضویت‌ها یعنی فعالیت همزمان یک مسئول در هیئت‌های مدیره و فعالیت در بخش‌های دیگر باعث می شود که فرد فرصت کافی برای رسیدگی به امور را نداشته باشد، گفت: بهتر است که چنین اشخاصی تمام توان خود را در یک حوزه صرف کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت امروز بورس به دلیل این است که بعضی از اعضای شورای عالی بورس به جای انجام کار تمام وقت بورس، همزمان مسئولیت در بخش های همچون هیات مدیره بانک های خصوصی دارند و به جای حل مشکل سهامداران بورس، وقتشان را در جای دیگر پر میکنند، گفت: وضعیت امروز بورس، مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده و آنها متضرر شده‌اند لذا بهتر است که پس از اعتماد دولت به افرادی چون اعضای شورای عالی بورس، آنها تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بورس صرف کنند و قطعا با داشتن چندین پست، نمی‌تواند مشکلات میلیون ها سهامدار را حل کنند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: قطعا این موضوع را در کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مطرح می کنیم تا از طریق کمیسیون، تذکرات لازم به رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد داده شود.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: