آمریکا با نسخه‌ای از استاکس‌‌نت به تأسیسات هسته‌ای کره شمالی حمله کرده است

کدخبر: 1003926

مقام‌های اطلاعاتی آگاه گفته‌‌اند این حمله همزمان با حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ صورت گرفته و ناکام مانده است

به گزارش "نسیم"، مقامات آگاه آمریکایی می‌گویند دولت این کشور 5 سال پیش و همزمان با حمله با ویروس "استاکس‌نت" به تأسیسات هسته‌ای نطنز حمله مشابهی را علیه تأسیسات هسته‌ای کره شمالی طراحی کرده اما ناکام مانده است.

این حمله، چنانکه مقامات آگاه به رویترز گفته‌اند همزمان با حمله با ویروس استاکس‌نت به ایران در سال 2009 و 2010 انجام شده و برای آن از نسخه‌ای مشابه از همین ویروس استفاده شده است. منابع خبری مختلف فاش کرده‌اند که حمله علیه ایران را دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی ترتیب داده بودند.

یک مقام دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت سازندگان ویروس استاکس‌نت، ویروسی مرتبط ساختند که هنگام مواجهه با تنظیمات رایانه‌ها به زبان کره‌ای فعال می‌شد. با این وجود، جاسوس‌های آمریکایی قادر به دسترسی به ماشین‌های اصلی هدایت‌کننده برنامه هسته‌ای کره شمالی نبودند و این عملیات ناکام مانده است.

این مقام اطلاعاتی آمریکا می‌گوید این حمله که تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا شد به دلیل مرموز بودن کره شمالی و همچنین عقیم بودن سامانه‌های ارتباطی‌های این کشور به جایی نرسیده است. یک مقام اطلاعاتی دیگر هم به رویترز گفته از ناکام ماندن این حمله مطلع است اما از جزئیات بیشتر آن اطلاعی ندارد.

شبکه‌های ارتباطی کره شمالی جزء منزوی‌ترین شبکه‌ها در دنیا هستند.

ارسال نظر: