مرکل باز هم هک شد

کدخبر: 1006815

پس از هک و شنود تلفن همراه صدراعظم آلمان توسط سرویس‌های جاسوسی آمریکا، این بار هکرها رایانه او را هدف گرفتند و با استفاده از ایمیل او تروجانی را به سیستم‌های نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کردند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری روسی راشا تودی نوشت: اسب تروجان در بوندستاگ (پارلمان فدرال ): کامپیوتر مرکل در میان اعضای مجلس المان ویروس پخش می کرد.

هکرها از کامپیوتر صدراعظم المان، آنجلا مرکل استفاده کرده اند تا طی حمله اخیر سایبری به پارلمان این کشور، بدافزار تروجانی را توزیع کنند. سیستم مرکزی رایانه ای پارلمان مرکزی آلمان در ماه می هک شد اما این ویروس هنوز فعال است.

طبق گزارش روزنامه المانی Bild am Sonntag کامپیوتر مرکل یکی از نخستین دستگاه هایی بود که توسط هکر ها به این بد افزار آلوده شده است. از اسم صدر اعظم سو استفاده شده و با ارسال دعوت نامه جعلی برای شرکت در کنفرانس، ویروس به سایر سیستم ها انتقال یافته است.

به نمایندگان اختیار داده شد تا روی لینکی که در ایمیل دعوت نامه است کلیک نکنند چرا که تروجانی در 15 کامپیوتر کشف شده است و تا کنون مشخص شده است که در 5 مورد از سیستم های هک شده، اطلاعاتی توسط هکرها به سرقت رفته است. با توجه به این که احتمال می رود ویروس همچنان فعال باشد، باید سخت افزارهای موجود را تعویض کرد.

سخنگوی انجمن هکرهای اروپا، دریک انگلینگ می گوید که ردیابی کسانی که این حمله سایبری را طراحی و هدایت کرده اند کار دشواری بوده است زیرا روال اداری و تضاد منافع نهادیهای درگیر این جستجو را مشکل کرده است.

تیم پارلمان مرکزی المان به خاطر تاخیر در هشدار در خصوص این حمله سایبری با انتقادات گسترده مواجه بوده است و به گفته دوویچه وله، تا همین هفته جاری،‌نمایندگان از این حمله خبری نداشتند.

اسناد افشا شده توسط اسنودن نشان می دهد که سیستم اطلاعات آمریکا پیشتر موبایل شخصی مرکل را هک و مکالمات را استراق سمع کرده است که افشای این موضوع به یکی از بزرگترین رسوائی های دیپلماتیک در روابط آلمان و المان انجامید.

این نخستین بار نیست که امنیت بوندستاگ زیر سوال رفته است. ماه گذشته نیز مدیر مرکز اطلاعات آمریکا جیمز کلپر خواستار بازبینی همکاری های میان سازمان NSA و آژانس اطلاعاتی آلمان شد. چندین پروژه مشترک نیز کنسل شده است.

روزنامه بیلد به نقل از یک منبع که از ذکر نام ان خودداری کرد، نوشت که کلپر از ناتوانی برلین در حمایت از اطلاعات محرمانه ناراضی بوده است. طبق این گزارش، کمیته بوندستاگ که درباره رسوائی هایی اخیر نهادهای اطلاعاتی تحقیق می کرد چندین سند محرمانه را در اختیار رسانه ها قرار داده است. و این اتفاق برای آمریکا خطرناک تر از اطاعاتی است که اسنودن افشا کرد.

ارسال نظر: