درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه با پ‌ک‌ک ۵ کشته بر جای گذاشت

کدخبر: 1016823

شورشی‌‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) دو حمله جداگانه علیه ترکیه سازمان‌دهی کردند که در خلال آنها دست‌کم ۵ نفر کشته شدند

به گزارش «نسیم»، مقامات ترکیه می‌گویند در جریان دو حمله جداگانه شورشی‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به یک اداره پلیس و کارگنان ایستگاه راه آهن دست‌کم 5 نفر کشته شدند. این حملات در شرایطی انجام شده‌اند که تنش‌های جدید بین نیروهای امنیتی ترکیه و شورشی‌های پ‌ک‌ک با از سر گیری تنش‌ها بین دو طرفٰ، فرایند صلح شکننده بین دو طرف را از بین برده‌‌اند.

خشونت‌ها در ترکیه از هفته گذشته که دولت این کشور حملات هوایی به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را آغاز کرده تشدید شده است. حدود 20 نفر که اکثر آنها سرباز بوده‌‌اند در جریان این خشونت‌ها کشته شده‌‌اند.

ارتش ترکیه اعلام کرد سه سرباز از جمله یک افسر در تیراندازی اعضای پ.ک.ک به کاروان نظامیان در استان شیرناک در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه با اشاره به اینکه در این درگیری یک «تروریست» کشته شد، اعلام کرد: «چند فروند پهپاد، بالگرد نظامی و نیروهای ویژه به محل حادثه اعزام شده‌اند.»

همچنین در تیراندازی چهارشنبه شب ستیزه جویان کرد در منطقه کردنشین دیاربکر، یک نیروی پلیس ترکیه و یک غیرنظامی کشته شدند.

ترکیه از یک هفته پیش عملیات خود به بهانه مبارزه با داعش را آغاز کرد اما پس از مدتی مواضع مبارزان کرد در مناطق شمالی سوریه و عراق را هدف قرار داد.

ارسال نظر: