دموکرات‌ها به نفع اوباما به صف می‌شوند

کدخبر: 1017949

واشنگتن‌‌پست نوشت: طی روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان دموکرات خاموش کنگره موضع خود را در حمایت از توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند/ این امر نشان می‌دهد تبیلغات جمهوری‌خواهان برای جمع‌آوری امضا علیه برجام ناکام مانده است

به گزارش «نسیم»، به نقل از واشنگتن‌پست، سه تن از دموکرات‌های کنگره موضع خود را در حمایت از توافق هسته ای اعلام کردند. تیم کاین،‌باربارا باکسر، و بیل نیلسون حمایت خود را از توافق اعلام کرده اند و وعده داده اند که به توافق هسته ای در کنگره رای مثبت خواهند داد.

شاید هر سه نفر جزء دموکرات های مهم کنگره نباشند و اعضای عادی فراکسیون دموکرات های محسوب می شوند اما بهرحال رای تک تک افراد برای اوبامایی که میخواهد تایید کنگره را بگیرد مهم است. از سوی دیگر اعلام حمایت این افراد نشان می دهد که تبلیغات جمهوری خواهان، علی الخصوص مانور بر توافقات جانبی نتوانسته بر دموکرات ها تاثیرگزار باشد.

علاوه بر سه فردی که روز گذشته موضع خود را اعلام کرده‌اندف 5 نفر دیگر از دموکرات ها نیز اخیرا اعلام کرده اند که به تواقف هسته ای رای مثبت می دهند: ریچارد جی دوربین، دایان فنشتیان، مارتین هنریچ، تام بودال و الیزابت وارن. بسیاری دیگر از دموکرات های کنگره نیز خجالت را کنار گذاشته اند و در راستای حمایت از توافق هسته ای بیانه صادر کرده اند.

امروز، اعضای کمیسون روابط خارجی چهارمین جلسه استماع عمومی درباره برجام را برگزار می کنند که به بررسی تاثیر برجام بر تحولات خاورمیانه متمرکز است. جلسه محرمانه با یوکیا آمانو نیز بناست امروز برگزار شود.

ارسال نظر: