بی‌بی‌سی: ورود تهران به اقتصاد جهانی، تغییرات اجتماعی- سیاسی نیز به دنبال دارد

کدخبر: 1018985

این خبرگزاری نوشت: انتظار می‌رود محبوبیت دولت روحانی به دنبال توافق هسته‌ای افزایش یابد ولی اصلاحات سیاسی و اجتماعی زیادی محتمل نیست/ عرصه بعدی نبرد انتخابات مجلس ایران و مجلس خبرنگان است

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری بی بی سی در مقاله‌ای به قلم امیر پایور نوشت: ورود ایران به اقتصاد جهانی، تغییرات اجتماعی- سیاسی نیز در ایران دنبال خواهد داشت. پیش از توافق، مخالفان ایران از خواست و اراده ایران برای ساخت بمب اتم حرف می زدند و این که نیاز است جلوی ایران را بگیریم. پس از توافق، درباره رفتار جمهوری اسلامی علی‌الخصوص موضوع حقوق بشر و آرزوهایش برای توسعه قدرت خود در منطقه سخن می گویند.

هم ایران و هم آمریکا الان تلاش دارند تا کشورهای عرب خلیج فارس را قانع کنند چنین مطلبی موضوعیت ندارد.

ترس این است که پایان دعوای هسته ای، موجب بهبود رابطه آمریکا با انقلابی شود که 36 سال است با شیطان بزرگ جنگیده است.

انتظار می رود محبوبیت دولت روحانی به دنبال توافق هسته ای افزایش یابد ولی افراطیون تلاش می کنند از هر گونه اصلاح سیاسی و اجتماعی ممانعت به عمل آورند. بهر حال نهادهای مهم مانند قوه قضاییه، رسانه دولتی ایران، پلیس، و نیروی نظامی از سوی دولت روحانی کنترل نمی شوند.

این استراتژی قبلا نیز وجود داشته است. در دوران خاتمی با افزایش رابطه اقتصادی خارجی، فشار بر فعالان مدنی و خبرنگاران بیشتر شد. عرصه بعدی نبرد (میان روحانی و افراطیون)، انتخاباتی است که فوریه آینده برگزار می شود و اعضای جدید مجلس ایران و مجلس خبرنگان که رهبری را کنترل می کنند طی آن انتخاب می شوند.

ارسال نظر: