جاش ارنست: تا جایی که امکان دارد می‌خواهیم قدرت وتو را حفظ کنیم

کدخبر: 1021858

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: تمرکز ما بر این است تا جایی که می‌توانیم در سنا و مجلس نمایندگان به اندازه‌ای نماینده حمایت کننده جلب کنیم که بتوانیم قدرت وتو را حفظ کنیم

به گزارش «نسیم» به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جاش ارنست در واکنش به اظهارات وزیر خزانه داری دوران بوش گفت: شکی نیست که وزارت خزانه داری مسئولیت اجرای تحریم هایی را داشت که تا این اندازه موثر بود و باعث شد ایران به میز گفتگوها باز گردد و گفتگوهای سازنده ای را شروع کند.

وی ادامه داد: منتقدان توافق اخیر می گویند کاری که کنگره باید انجام بدهد این است که این توافق را از میان بردارد، آن را رد کند و برای یک توافق بهتر، با ایران وارد مذاکره شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: پالسون (وزیر خزانه داری زمان بوش) گفته است بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم که ما، یعنی آمریکا و پنج کشور دیگر در برابر دیدگان همه دنیا مذاکره کنیم، از توافق عقب بنشینیم و انتظار داشته باشیم آنها و حتی متحدانمان نیز با ما همراه باشند. از این رو، آقای پالسون، وزیر دولت پیشین به خوبی می داند که تحریم ها به چه شکل اعمال می شوند و از این رو، سوال عمده ای در برابر راهبرد منتقدان توافق ایران قرار داده است.

وی درباره احتمال استفاده رئیس جمهور آمریکا از وتو در خصوص توافق هسته ای با ایران گفت: دیدگاه ما این است که می خواهیم تا جایی که می توانیم، با اعضای کنگره تعامل کنیم تا آنان را راضی به حمایت از توافق کنیم.این کار حتی از شب پیش از اعلام توافق نیز شروع شد. این امر نشان از ارتباطات نزدیکی داشت که مقامات نزدیک دولت و اعضای کنگره شروع کرده بودند تا بتوانیم تا جایی که می شود، در کنگره حامی جلب کنیم.

ارنست گفت: چیزی که در حال حاضر رویش تمرکز داریم این است که بتوانیم تا جایی که می توانیم، در سنا و مجلس نمایندگان به اندازه ای نماینده حمایت کننده جلب کنیم که بتوانیم قدرت وتو را حفظ کنیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: باید ببینیم کنگره چه اقدامی صورت می دهد ولی سعی می کنیم تا جایی که برای ما میسر است، حمایت نمایندگان را در خصوص این توافق در مجلس نمایندگان و سنا جلب کنیم.

ارسال نظر: