مردم آمریکا خواهان کودتای نظامی در کشورشان هستند

کدخبر: 1025511

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از یک سوم آمریکایی‌ها از کودتای نظامی علیه دولتشان حمایت می‌کنند/ تقریبا نیمی از شهروندان ایالات متحده خواهان آن هستند که نیرو‌های نظامی بر کشورشان مسلط شود

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، به نقل از راشا تودی براساس یک تحقیق جدید، نزدیک به یک سوم آمریکایی‌ها تمایل دارند که از کودتای علیه دولت آمریکا حمایت ‌کنند. درصورتیکه دولت آمریکا، قانون اساسی این کشور را نقض کند، اندکی کمتر از 50 درصد از مردم به طور فرضی از یک تسلط نظامی پشتیبانی می‌کنند.

این آمار اخیرا براساس تحقیقی که توسط موسسه یوگاو ( YouGov ) مستقر در لندن انجام شده است. این تحقیق در تاریخ 2 و 3 سپتامبر از 1000 نفر نظرسنجی کرده است.

افراد در پاسخ به این سوال که آیا موقعیتی وجود دارد تا شرکت کنندگان درنظرسنجی خود را حامی کودتای نظامی علیه دولت منتخب بدانند،‌ 29 درصد پاسخ مثبت و 41 درصد پاسخ منفی دادند و 30 درصد باقی مطمئن نبودند.

طبق این نظرسنجی جمخوری‌خواهان (43٪) دوبرابر بیشتر از دموکرات‌ها (20٪) از کودتا در این کشور حمایت می‌کنند. در میان گروه‌های مستقل 38 درصد معتقدند نمی‌توانند تصور کنند که از یک کودتا حمایت کنند در حالیکه 29 درصد میگویند تمایل دارند. ​

وقتی که از شرکت‌کنندگان همان سوال، اما در صورت نقض قانون اساسی پرسیده شد نتایج کاملا وارونه شد. در چنین شرایطی 43درصد گفتند "به طور فرضی" از تسلط نظامی حمایت می‌کنند و 29 درصد اعلام کردند حمایت نخواهند کرد.

ارسال نظر: