"لشگر جهنگوی" مسئولیت کشتار عزاداران حسینی در پاکستان را برعهده گرفت

کدخبر: 1033670

گروه تروریستی-تکفیری "لشگر جهنگوی" پاکستان که از افراطی‌ترین گروه‌های ضدشیعی در این کشور به شمار می‌رود، مسئولیت حمله انتحاری علیه جمعی از عزاداران حسینی در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

در جریان انفجار انتحاری پنجشنبه شب در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه 'بولان' واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی از جمله شش کودک به شهادت رسیدند. گروه تروریستی لشگر جهنگوی یک روز پس از این انفجار انتحاری، اعلام کرد که یکی از عاملان انتحاری این گروه اقدام به این حمله کرده است.

با وجود اینکه دولت و نیروهای مسلح پاکستان قبل از آغاز ماه محرم اعلام کرده بودند که تدابیر امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از حملات تروریستی علیه مراسم های عزاداری شیعیان اتخاذ کرده اند، امشب مصادف با شب عاشورا (ساعاتی پیش) نیز وقوع یک انفجار انتحاری دیگر در منطقه 'جیکب آباد' ایالت سند پاکستان حین برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، منجر به شهادت دست کم 22 نفر از عزاداران از جمله تعدادی از زنان و کودکان شد.

هنوز مسئولیت انفجار امشب را شخص یا گروهی برعهده نگرفته است اما احتمال دست داشتن گروه تروریستی لشگر جهنگوی در حمله تروریستی امشب نیز دور از انتظار نیست.

حملات مرگبار تروریستی علیه شیعیان پاکستان در روزهای اوج ایام عزاداری امام حسین (ع) در حالی رخ می دهد که نخست وزیر و چند وزیر کلیدی این کشور در سفری چهار روزه در واشنگتن و دیدار با مقامات عالی آمریکا از جمله باراک اوباما به سر می برند.

ارسال نظر: