گروه ۲۰: تروریسم در هر زمان و مکان محکوم است + متن بیانیه

کدخبر: 1038540

در بخشی از این بیانیه گروه ۲۰ آمده است: مبارزه با تروریسم یک اولویت مهم برای همه کشورها عضو گروه ۲۰ است/ تروریسم نمی‌تواند و نباید با مذهب، ملیت، تمدن و یا گروه‌های نژادی مرتبط و وابسته توصیف شود

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا وسیما به نقل از سایت اتحادیه اروپا نوشت:

متن بیانیه گروه 20 کشور توسعه یافته و اقتصاد های نوظهور در پایان نشست آنتالیا درباره مبارزه با تروریسم منتشر شد.

متن بیانیه گروه 20 در مبارزه با تروریسم به شرح زیر است.

1. ما با شدیدترین لحن حملات تروریستی تاسف برانگیز و فجیع سیزدهم نوامبر در پاریس و دهم اکتبر در آنکارا را محکوم می کنیم. این حملات از نظر همه بشریت غیرقابل قبول هستند. ما به قربانیان این حملات تروریستی و خانواده هایشان عمیقا تسلیت می گوییم و بر همبستگی و عزم خود در مبارزه با تروریسم در همه اشکال و در هر مکانی که روی دهد تاکید می کنیم.

2. ما در مبارزه با تروریسم همچنان متحد هستیم. گسترش سازمان های تروریستی و افزایش قابل توجه اقدامات تروریستی به طور مستقیم حفظ صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می کند و تلاش های جاری برای تقویت اقتصاد جهانی و تضمین رشد و توسعه پایدار را به خطر می اندازد.

3. ما صریحا همه اقدامات و روش های تروریسم را که تحت هیچ گونه شرایطی و با هر انگیزه ای صورت گیرد، هیچ توجیهی ندارند و همه اشکال آن و اینکه در هر مکان و توسط هر فرد یا گروهی انجام شود، محکوم می کنیم.

4. ما تصریح می کنیم که تروریسم نمی تواند و نباید با مذهب، ملیت، تمدن و یا گروههای نژاد مرتبط و وابسته توصیف شود.

5. مبارزه با تروریسم یک اولویت مهم برای همه کشورها عضو گروه بیست است و ما بر عزم خود برای همکاری در جهت جلوگیری و مقابله با اقدامات تروریستی از طریق وحدت و همکاری بین المللی با به رسمیت شناختن نقش مرکزی سازمان ملل و براساس منشور سازمان ملل و تعهداتی که براساس قوانین بین المللی وجود دارد از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی انسانی و قوانین بین المللی که درباره حقوق آوارگان وجود دارد و نیز اجرای کامل کنوانسیون های مرتبط بین المللی ، قطعنامه های شورای امنیت و نیز استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل تاکید می کنیم.

6. ما همچنان متعهد به مبارزه با کانالهای تامین مالی تروریسم به ویژه از طریق افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات و مسدود کردن اموال تروریست ها، جرم اعلام کردن حمایت مالی از تروریست ها و اعمال تحریم های هدفمند مالی قوی در ارتباط با حمایت مالی از تروریست ها و تروریسم از جمله اجرای فوری معیارهای نیروی ویژه اقدام مالی FATF در همه زمینه ها هستیم. ما همچنین به اجرای توصیه ها و مقررات این نیروی ویژه ادامه می دهیم.

ما از این نیروی ویژه می خواهیم که تدابیر ویژه از جمله چارچوبهای حقوقی مرتبط را با هدف تقویت مبارزه با حمایت مالی از تروریسم و تحریم های مالی هدفمند معرفی و آنها را اجرا کند.

7. اقدامات ما در جهت مبارزه با تروریسم باید همچنان بخشی از رویکرد فراگیر، با هدف برخورد با شرایط منتهی به تروریسم براساس قطعنامه 2178 شورای امنیت، مبارزه با خشونت افراط گرایانه، مبارزه با افراط گرایی و عضو گیری گروههای افراطی، محدود کردن جابحایی تروریست ها، مبارزه با تبلیغات تروریست ها و جلوگیری از سوء استفاده تروریست ها از فناوری ها، امکانات مخابراتی و ارتباطی از جمله اینترنت برای تحریک اقدامات تروریستی باشد. باید از ترغیب مستقیم یا غیرمستقیم تروریسم، تحریک اقدامات تروریستی و تحسین خشونت ها جلوگیری شود. ما لزوم تلاش پیشگیرانه برای جلوگیری از افراط گرایی خشونت بار و حمایت از جامعه مدنی برای تعامل با جوانان و اشاعه حضور همه اعضای جامعه را به رسمیت می شناسیم.

8. ما درباره موج گسترده و فزاینده پیوستن جنگجویان خارجی و تهدیدی که این روند برای همه کشورها از جمله کشورهای مبدا، ترانزیت و مقصد ایجاد می کند، ابراز نگرانی می کنیم. ما متعهد به برطرف کردن این تهدید از طریق تقویت همکاری و توسعه بازارهای مرتبط برای جلوگیری و برخورد با این پدیده از جمله شراکت اطلاعات، مدیریت مرزها و تدابیر پیشگیرانه و واکنش مناسب قضایی هستیم. ما برای تقویت امنیت هوانوردی جهانی نیز همکاری خواهیم کرد.

9. ادامه حملات تروریستی در سراسر جهان نیاز به افزایش همکاری بین المللی و همبستگی در مبارزه با تروریسم را باردیگر نشان داد. ما همواره به یاد قربانیان این حملات خواهیم بود.

ارسال نظر: