هیگ: با خروج از اتحادیه اروپا احتمال فروپاشی انگلیس قوت می‌گیرد

کدخبر: 1047244

وزیر خارجه سابق بریتانیا نوشت: در صورتی که لندن از اتحادیه اروپا خارج شود، ناسیونالیست‌های اسکاتلندی نیز ترغیب می‌شوند رفراندم ثانویه‌ای برای استقلال برگزار کنند و احتمالا بریتانیا فرو می‌پاشد

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق بریتانیا امروز (چهارشنبه) در دیلی تلگراف نوشت: بریتانیا در صورتی که بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه رای دهند، فرومی پاشد چرا که احتمالا ناسیونالیست های اسکاتلندی را تشویق به استقلال می‌ کند.

وی افزود:‌ باید از مردم نظرسنجی کنیم اما اگر بریتانیا اتحادیه را ترک کند، اسکاتلند هم از بریتانیا جدا می شود.

به اعتقاد هیگ، علیرغم فشارهای اتحادیه اروپا، این گروه توانسته است دموکراسی های اسیبپذیر در اروپای مرکزی را ثبات بخشد و به نفع بریتانیا نیست که این اتحادیه فروپاشد، ان هم در حالی که خاورمیانه درگیر است.

وی افزود که ناسیونالیست‌های اسکاتلندی که حامی سرسخت باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند ممکن است از خروج لندن از این اتحادیه به عنوان بهانه ای استفاده کنند که رفراندم دیگری برای استقلال برگزار نمایند. این در حالی است که در رفراندم پیشین برای استقلال تنها 55 درصد مردم خواهان باقی ماندن در بریتانیا بودند.

هیگ نوشت: برای پایان نابودی انگلیس و تضعیف اتحادیه، و علیرغم این که خود نیز از منتقدان بوده ام اما در سال 2016 به خروج از اتحادیه رای نخواهم داد.

ارسال نظر: