نیویورک‌تایمز:

کنگره با طرح ویزا برجام را هدف گرفته است

کدخبر: 2000108

این روزنامه آمریکایی با انتقاد از عدم اعمال محدودیت‌های ویزا برای عربستان، ترکیه و پاکستان نوشت: نمی‌توان قرار گرفتن نام ایران را در این قانون، تلاش کنگره برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای ندانست.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم »، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: محدودیت های ویزا برای افرادی که به سوریه و عراق می روند قابل درک است چرا که هر دو این کشورها مامن داعش هستند و سودان هم نقطه انتقال افراطیونی است که به سوریه و عراق می روند. اما نمی توان قرار گرفتن نام ایران را در لیست محدودیت‌های ویزا تلاش دیگری از سوی کنگره برای ضربه زدن به توافق هسته ای ندانست، توافقی که اغلب نمایندگان با ان مخالف بودند.

ایران به خاطر حمایت از حزب الله و حماس در لیست ترور آمریکا قرار گرفته اما با داعش در عراق می جنگند. در عین حال عربستان سعودی که زادگاه 15 نفر از 19 رباینده هواپیمای واقعه یازدهم سپتامبر بودند در قوانین ویزا لحاظ نشده است؛ و یا پاکستان که لانه گروه های افراطی است و یا ترکیه که مسیر عبور و مرور شناخته شده جنگجویان مخصوصا داعش است هم در این قانون لحاظ نشده است.

افراطیون در ایران و امریکا می خواهند توافق هسته ای را نابود کنند. ازمایش موشک های بالستیک از سوی ایران هم توافق را نقض نمی کرد اما با تحریم های سازمان ملل بر برنامه موشکی ایران مغایرت داشت.

احمقانه است اگر آمریکا یا سایر کشورهای اصلی از لغو تحریم هایی که طی توافق هسته ای تعهد شده است، خودداری کند؛ چنان که 36 سناتور جمهوری خواه چنین تقاضایی را مطرح کرده اند. این کار توافق را می کشد. توافقی که به گفته مقامات ایرانی و آمریکایی، تهران اجرای آن را آغاز کرده است.

ارسال نظر: