طرح ضد ایرانی کنگره رای کافی برای غلبه بر وتوی اوباما را ندارد

کدخبر: 2002565

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: طرح کنگره برای دشوار کردن رفع تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند از سد حق وتوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا عبور کند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیوت انجل - عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا - اعلام کرد طرح کنگره برای دشوار کردن رفع تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند از سد حق وتوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا عبور کند .

بر این اساس، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا دیروز طرح سخت کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران را تصویب و برای رأی‌گیری مجدد، به صحن اصلی مجلس ارجاع داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اگر این طرح در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شود، تنها با امضای رئیس‌جمهوری آمریکا، ابلاغ خواهد شد .

الیوت انجل، سناتور دموکرات آمریکایی در این باره گفت: من فکر می‌کنم طرح در مجلس نمایندگان تصویب شود اما نمی‌دانم در سنا هم تصویب خواهد شد یا نه اما حتی در صورت تصویب در سنا باراک اوباما آن را وتو خواهد کرد چرا که این طرح نمی‌تواند رای دو سوم سناتورها را بدست آورد .

انجل افزود: جمهوریخواهان می‌کوشند تا با تصویب این طرح باراک اوباما را در شرایط سختی قرار دهند و توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را از ریل خارج کنند .

ارسال نظر: