کارتر : باید طرح جدید عملیاتی درعراق و سوریه آغاز شود

کدخبر: 2006329

وزیر دفاع آمریکا گفت: برای نابودی داعش باید شهر رقه در سوریه و موصل در عراق از این گروه پس گرفته شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ به نقل از سی ان ان اشتون کار‌تر گفت: برای نابودی داعش باید شهر رقه در سوریه و موصل در عراق از این گروه پس گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند حمایت دیگر طرف‌های بین المللی برای مقابله با داعش هستیم افزود: ما از همه کشورهای امضاء کننده ائتلاف مقابله با داعش و کشورهایی که از ناحیه این گروه تهدید شده‌اند می‌خواهیم که توانمندی‌های بالقوه خود را ارائه دهند و این کمک تنها منوط به اعزام سرباز، نیرو‌های ویژه و یا هواپیمای جنگنده نیست بلکه این کمک‌ها باید بیشتر بر نوعی آموزش نیروهای پلیس، حفاظت از نیروهای موجود و امور مربوط به پشتیبانی باشد.

خبرگزاری صداوسیما نوشت : وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا منظور او ورود نیروهای نظامی کشورهای عربی به این درگیری است، گفت: این یکی از طنز‌های بزرگ است که کشورهای منطقه شامل کشورهای حوزه خلیج فارس در مقابله با داعش کمترین سهم را ایفا کرده‌اند.

وی گفت: به آن‌ها باید نشان دهیم که دقیقا چه کارهایی در این زمینه می‌توانند انجام دهند چگونه نقش بیشتری را ایفا کنند چرا که آن‌ها به لحاظ فرهنگی و تاریخی از ما قرابت و تجربه بیشتری در مواجهه با این گروه دارند و می‌دانند که در چنین شرایط پیچیده‌ای چکار باید کرد.

اشتون کارترگفت: هدف نهایی و نه آخرین هدف ما شکست داعش است چرا که بعد از اینکه داعش را شکست دادیم نیاز به کسانی داریم که وضعیت موجود را پس از نابودی آن‌ها پایدار نگهدارند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره روش آمریکا برای فشار بر دولت‌های منطقه برای ایفای سهم بیشتر در این زمینه گفت: ما می‌خواهیم آن‌ها در این فضا وارد شوند و به پیروزی امیدوار باشند و در این راه نیاز به طرحی برای پیروزی داریم. ما به دنبال منافع خودمان نیستیم ما در پی تامبن اهدافی هستیم که فکر می‌کنیم در راستای منافع خود این کشورهاست.

وزیر دفاع آمریکا درباره اعزام نیروهای زمینی جدید این کشور به منطقه و تشدید درگیری با داعش گفت: این نیرو‌ها درآنجا حلقه واسط با سایر نیروهای ما درمنطقه برای جنگ با داعش هستند و تعداد آن‌ها زیاد نیست و تنها ۳۵۰۰ نفر هستند.

وزیر دفاع آمریکا با خطرناک توصیف کردن حضور نیروهای زمینی آمریکا در عراق و سوریه گفت: این یک تصمیم راهبردی است و ربطی به جانشینی نیروهای جدید ندارد. درست است که فرستادن نیروهای زمینی جدید خطرناک است ولی مردم آمریکا باید بدانند که این موضوعی جدی است و کاری است که اگر می‌خواهیم موفق شویم باید آن را انجام دهیم.

ارسال نظر: