آمار قربانیان سرما در تایوان به ۵۷ تن رسید

کدخبر: 2006406

موج بی سابقه سرما و یخبندان شدید در تایوان، ۵۷ نفر از ساکنان این منطقه را به کام مرگ فرستاد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کاهش شدید دمای هوای تایوان در پی تغییرات شدید جوی است که از دو روز گذشته بسیاری از کشورهای شرق آسیا را فرا گرفته و در طی یک دهه اخیر بی سابقه توصیف شده است.

منابع خبری منطقه تایوان امروز - دوشنبه - در گزارشی از کشته شدن 57 نفر خبر دادند که مرگ بیشتر آنان بر اثر انجماد گزارش شده است.

شبکه خبری فونیکس نیز گزارش داد که فقط 40 نفر در شهر تایپه مرکز تایوان جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش اداره مرکزی هواشناسی جزیره تایوان، بر اثر ورود موج شدید سرما به این منطقه که در 44 سال اخیر بی سابقه توصیف شده شرایط سختی را برای ساکنان آن ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش مناطقی از جزیره تایوان که تاکنون بارش برف را تجربه نکرده اند، طی دو روز اخیر شاهد بارش برف و تگرگ گسترده بود و این مسئله به میزان قابل توجهی، باعث غافلگیری شهروندان و بازدیدکنندگان از اماکن دیدنی این منطقه را فراهم آورد که آمادگی رویارویی با چنین شرایطی را نداشتند.

هر چند که بسیاری از اهالی این جزیره که در جنوب چین واقع شده، ابتدا از ریزش برف هیجان زده شده اند اما کشته شدن تعداد زیادی از اهالی این منطقه این شادمانی ناگهانی را با شوکی بی سابقه همراه کرده است.

اداره هواشناسی تایوان دیروز یکشنبه هشدار داده بود که با توجه به کاهش میزان بخار هوا در مناطق ساحلی، برای مناطق مختلف این جزیره امکان کاهش ناگهانی دما و بارش های شدید برف و تگرگ وجود خواهد داشت.

کاهش بی سابقه دما علاوه بر تایوان کشورهای شرق آسیا از جمله کره جنوبی و شمالی، ژاپن، چین و هنگ کنگ را نیز فرا گرفت و کولاک شدید در ژاپن پنج نفر را به کام مرگ فرستاد و صدها تن را نیز زخمی کرد.

سرما و یخبندان همچنین باعث شده برای اولین بار 90 درصد از سرزمین پهناور چین تجربه دمای زیر صفر را تجربه کنند و در برخی نقاط دما به زیر 45 درجه سانتیگراد برسد.

بارش برف سنگین که با بوران و یخبندان شدید و کم سابقه همراه شده، بسیاری از پروازها را در این کشورها لغو، حرکت قطارها را متوقف و باعث بسته شدن راههای مواصلاتی شده است.

منبع : ایرنا

ارسال نظر: