در واکنش به تحریم گسترده محصولات اسرائیلی،

تحریم‌ کنندگان اسرائیل در انگلیس مجازات می‌شوند!

کدخبر: 2011458

به گزارش منابع خبری، دولت بریتانیا تحریم‌های علیه اسرائیل را ممنوع کرد و برای کسانی که محصولات صهیونیستی را تحریم می‌کنند مجازات تعیین کرده است.

به گزارش گروه بین‌المللی « نسیم آنلاین » روزنامه انگلیسی ایندپندنت نوشت: شوراهای محلی، نهادهای عمومی و حتی برخی اتحادیه‌های دانشجویی توسط قانون از تحریم شرکت‌های اسرائیلی ممنوع شدند.

بر اساس این طرح، از همه مؤسسات دولتی حق رد خرید کالاها و استفاده از خدمات شرکت‌های مربوط به تجارت سلاح، سوخت‌های فسیلی، محصولات دخانیاتی یا شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن؛ گرفته می‌شود و هر نهاد دولتی که تحریم‌ها را پیگیری کند با مجازات شدید، مواجه خواهد شد.

منابع ارشد دولتی مدعی شدند که آن‌ها تحریم‌ها را سرکوب خواهند کرد زیرا که تحریم کالا و خدمات روابط خوب اجتماعی را تضعیف و احساسات یهودی‌ستیزانه را شعله‌ور می‌کنند.

اما منتقدان بر این باور هستند که این اقدام حمله رذیلانه به آزادی‌های دموکراتیک است. سخنگوی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در این خصوص اذعان داشت: "تصمیم دولت برای ممنوع کردن شوراها و دیگر نهادهای دولتی از محدودیت تجارت و یا سرمایه‌گذاری با شرکت‌هایی که ازنظر آنان غیراخلاقی است؛ حمله به دموکراسی است."

شایان‌ذکر است که در رأس این بیانیه رسمی، مت هنکوک، وزیر دفتر کابینه قرار دارد که این هفته به اسرائیل رفته سفرکرده بود. شرکت‌های اسرائیلی در کنار شرکت‌های دیگر که برای شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن سرمایه‌گذاری می‌کنند، در میان لیست تحریم‌های این نهادها قرار دارند.

بر اساس قانون جدید، همه مسئولان قراردادی که شامل شوراهای محلی، سازمان‌های نیمه‌مستقل و دانشگاه‌هایی که اغلب بودجه‌های خود را از دولت دریافت می‌کنند، آزادی اتخاذ تصمیمات اخلاقی درباره اینکه از چه کسی باید کالا بخرند و خدمات دریافت کنند؛ نخواهند داشت.

هاف لنینگ، فعال انگلیسی حامی فلسطین و رئیس کمپین همبستگی فلسطین این اقدام را محکوم کرد و گفت: " این‌یک حمله رذیلانه به آزادی‌های دموکراتیک ما و استقلال نهادهای دولتی از مداخلات دولتی است." وی در ادامه گفت: دولت بریتانیا هنگامی‌که دولت اسرائیل، فلسطین را بمباران کرد و هزاران شهروند فلسطینی را به کام مرگ فرستاد و خانه‌ها و زمین‌هایشان را غصب کرد؛ کاری انجام نداد و حالا سعی دارد تا موضع انفعالی خود را به همه نهادهای دولتی تحمیل کند."

ارسال نظر: