افسر سابق موساد:

ایران هژمون منطقه می‌شود/ برای سرنگونی نظام ایران رایزنی می‌کنیم

کدخبر: 2013154

یک افسر سابق موساد گفت: حالا که در افزایش قدرت ایران تردیدی نیست، باید تغییر ماهیت رژیم این کشور یکی از مولفه‌های اصلی باشد که در دستور کار اسرائیل قرار دارد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- مجله آمریکایی «فرانت پیچ مگزین» به نقل از یک افسر سابق موساد به ارائه گزارشی از وضعیت و سیاست‌های اسرائی پرداخته و در بخش‌های از روایت این مقام نظامی که نامی از وی برده نشده می‌نویسد:

با خرید تجهیزات نظامی از روسیه در کنار فعالیت‌های هسته‌ای، تهران قدرت هژمون منطقه می‌شود. این موضوع موجب می‌شود که اسرائیل به تنهایی (علیه ایران) اقدام کند .

حالا که در افزایش قدرت ایران تردیدی نیست، باید تغییر ماهیت رژیم این کشور یکی از مولفه‌های اصلی باشد که در دستور کار اسرائیل قرار دارد .

در سال‌های پیش از سال ۲۰۰۹ و جنبش سبز در ایران، گروه کوچکی از افسران پیشین موساد و گروهی از ایران‌شناسان آمریکایی گرد هم آمدند تا دولت آمریکا بخواهند برای سرنگونی رژیم ایران اقدام کند. این درخواست‌ها در تمام ماه‌های فعالیت جنبش سبز نیز ادامه داشت .

این کار‌شناسان می‌گفتند که اسرائیل باید امکان ارتباطی با گروه‌های اپوزیسیون ایران را فراهم کنند تا این گروه‌ها اعضایشان را به طور مفیدی سازماندهی کرده و پیام خود را از طریق رادیو، تلویزیون و اینترنت به مردم عادی برسانند .

تسلیح گروه‌های ناراضی مانند آذری‌ها، لوچ‌ها، کرد‌ها، اعراب اهواز، اتحادیه‌های زنان چندان نیاز نیست. این گزینه تنها زمانی در دستور کار قرار می‌گیرد که سرنگونی رژیم ایران ممکن نباشد.

از سوی دیگر هر چقدر ایران درگیر چالش‌های داخلی باشد، زمان کمتری دارد تا به مقابله با اسرائیل و فعالیت‌های بین المللی‌اش بپردازد. شش سال از آن زمان گذشته است، مخالفان رژیم ایران ضعیف‌تر از دوران جنبش سبز هستند .

این در حالیست که امروز اسرائیل هم با چالش‌های امنیتی پیچیده‌ای در شرایط محیطی پیچیده دیپلماتیک مواجه است .

ارسال نظر: