گزارش ایندیپندنت از انتخابات مجلس و خبرگان؛

غرب چشم انتظار روی کار آمدن لیبرال‌ها در انتخابات ایران

کدخبر: 2013661

نشریه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: نتایج انتخابات نه تنها برای ۷۷ میلیون ایرانی که برای جامعه بین المللی هم مهم است چرا که حضور پر رنگ لیبرال‌ها (در آینده سیاسی ایران) موجب تقویت دولت روحانی می‌شود که توافق هسته‌ای را با قدرت‌های جهانی امضا کرده است.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - نشریه ایندیپندنت در گزارشی از انتخابات پیش روی ایران می‌نویسد:

در حالی که نخستین انتخابات پارلمانی پس از توافق هسته‌ای در راه است، تجمع انتخاباتی در تهران ممنوع است. با نزدیک شدن به موعد برگزاری رای گیری، کمپین‌های انتخاباتی سرعت بیشتری می‌گیرد، پوستر‌ها در یک شبه تمامی دیوارهای تهران را پر کرده‌اند. رای دهندگان ایرانی از اهمیت شدید آنچه رخ می‌دهد آگاهی دارند .

نتایج انتخابات نه تنها برای ۷۷ میلیون ایرانی که برای جامعه بین المللی هم مهم است. حضور پر رنگ لیبرال‌ها موجب تقویت دولت روحانی می‌شود که توافق هسته‌ای را با قدرت‌های جهانی امضا کرده است .

علیرغم برخی رد صلاحیت‌ها، اصلاح طلبان رای گیری را تحریم نکرده‌اند، بله کاملا فعالند. صد‌ها حامی اصلاح طلب در سالنی در تهران جمع شدند تا حمایت خود را از ائتلاف اصلاح طلبان ابراز کنند، کلمه «اصلاح» در هر شعارشان شنیده می‌شد، و هر فریادشان بیانگر عطششان برای تغییر بود. زنده باد اصلاحات، نمی‌توانید اصلاحات را بکشید و اصلاحات پیروز می‌شود شعارهای این افراد بوده است .

رهبر جنبش لیبرال‌ها نیز عارف است، استاد دانشگاهی که از رقابت‌های ریاست جمهوری کنار کشید و به روحانی فرصت پیروزی داد .

ارسال نظر: