سازمان ملل: ۲ هزار کودک از آغاز جنگ یمن کشته و زخمی شده‌اند

کدخبر: 2015684

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه گفت: از زمان شروع جنگ یمن حدود ۲ هزار کودک در این کشور کشته و زخمی شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، "استفان اوبراین" روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت افزود: از ابتدای سال ۲۰۱۶ دستکم ۹۰ کودک در حملات هوایی، توپخانه‌ای و درگیری‌های نظامی در یمن کشته شده‌اند.

وی گفت: صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» و دیگر سازمان‌ها تلاش می‌کننند کمک‌های انسانی به یمن ارسال کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" اوبراین همچنین نسبت به اتخاذ هر گونه اقدامی که منجر به کند شدن روند ارسال کمک‌های انسانی شود، هشدار داد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفت: اجازه ادامه ورود کمک‌ها و واردات به یمن ضروری است و از همه طرف‌های می‌خواهم که از زیر ساخت‌های شهری از جمله بندر بارگیری و تجهیزات متعلق به آن حفاظت کنند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز گذشته (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۱۴ میلیون یمنی معادل ۵۵ درصد از جمعیت یمن از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰ استان یمن در مرحله بحرانی ناامنی غذایی قرار گرفته است.

عربستان و متحدانش با همراهی آمریکا و با سو استفاده از وضعیت متشنج یمن از آغاز سال ۹۴ حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیر‌ترین کشور عربی آغاز کرد تا "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند.

عربستان نه تنها در طول این ۱۱ ماه گذشته هیچ موفقیتی را در اهداف خود به دست نیاورده بلکه متحمل سنگین‌ترین شکست‌ها نیز متحمل شده است.

در این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: