دبیر کل جدید اتحادیه عرب خواستار تلاش برای کاهش اختلافات بین کشورهای عضو شد

کدخبر: 2017298

دبیر کل جدید اتحادیه عرب، از ضرورت کاهش اختلافات و افزایش توافق و همکاری بین کشورهای عضو سخن گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

"احمد ابوالغیط" وزیر خارجه سابق مصر و دبیر کل جدید اتحادیه عرب بعد از انتخاب وی به عنوان دبیر کل اتحادیه عرب سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری "مصراوی"، ابوالغیط بعد از آنکه پنجشنبه (دیروز) دبیر کل جدید اتحادیه عرب شد، گفت، در مدت تولیت این منصب تلاش خواهد کرد برای کاهش میزان اختلافات و افزایش سطح همکاری‌ها و توافق‌ها و فعالیت مشترک و فعال بین کشورهای اعضاء از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد تا این اتحادیه بتواند با شرایط خطرناکی که جامعه عرب را احاطه کرده، مقابله کند.

اتحادیه عرب با وجود اینکه چندین دهه از تشکیل آن می‌گذرد، ولی در عمل کارایی آن چنانی نداشته و تاکنون نتوانسته است در قضیه فلسطین و حتی جدایی سودان جنوبی از سودان گامی به پیش ببرد.

اتحادیه عرب در نشست دیروز خود (پنجشنبه) که در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شده است، مسأله انتخاب جانشین «نبیل العربی» دبیرکل این سازمان را بررسی و سپس «احمد ابوالغیط» وزیر خارجه پیشین مصر را به عنوان گزینه جایگزین انتخاب کردند.

مسئولیت "نبیل العربی" در اتحادیه عرب ماه ژوئن به پایان می‌رسد و ابوالغیط وزیر خارجه پیشین مصر با ۷۴ ساله سن مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

"عبد الرحمن حسن عزام" (مصری) اولین دیپلماتی است که مسئولیت دبیر کلی اتحادیه عرب را در اولین سال تأسیس آن (مارس ۱۹۴۵) بر عهده گرفته بود.

بعد از عزام به ترتیب، "محمد عبد الخالق حسونه" (مصری)، "محمود ریاض"(مصری)، "الشاذلی القلیبی" (تونسی)، "احمد عصمت عبد المجید" (مصری)، "عمرو موسى" (مصری) و نبیل العربی (مصری) این مسئولیت را عهده دار شده‌اند.

ارسال نظر: