طرح قانونگذاران آمریکایی برای نظارت بر ترانزیت هوایی و دریایی ایران

کدخبر: 2019050

دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه طرحی ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب دولت کشورشان را به افزایش نظارت بر ترانزیت هوایی و دریایی ایران ملزم می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "گریس منگ" و "لی زلدین"، دو عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه طرحی ارائه کرده‌اند که خواستار افزایش نظارت بر ترانزیت هوایی و دریایی ایران است.

طبق گزارش «اسرائیل‌نیوز»، طرح این دو نماینده در صورت تصویب و تبدیل به قانون، دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به ارائه گزارش سالانه به کنگره درباره ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران و فرودگاه‌های خارجی صادرکننده مجوز فرود برای هواپیماهای ایرانی می‌کند.

کنگره آمریکا در حال حاضر هم قانونی در این زمینه دارد که تا 31 دسامبر معتبر خواهد بود. طرح جدید، اقدامات تحت این قانون را تا سه سال دیگر تمدید خواهد کرد.

هر دو قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت افزایش نظارت‌های فعلی بر ترانزیت به ایران تأکید کرده‌اند.

منگ گفت: «این قانون برای حفظ نظارت بر سازمان‌های تحت تحریم فعلی در ایران اهمیت حیاتی دارد. رصد کردن اینکه چه کسانی وارد ایران می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند و اینکه این کشتی‌ها و هواپیماها قبل و بعد از توقف در ایران به کجا می‌روند، ضروری است.»

وی افزود: «ردیابی مسیر آنها به ما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های آنها را با دقت بیشتر زیر نظر بگیریم تا مطمئن شویم که ایران مواد غیرقانونی و خطرناک رد و بدل نمی‌کند.»

نماینده کنگره اضافه کرد: «باید همچنان سازمان‌های ایرانی تحت تحریم را مسئول نگاه داریم و تصویب این طرح به کنگره اطمینان خواهد داد که تحریم‌ها اجرا می‌شوند.»

ارسال نظر: