رایزنی ایران و پاکستان درباره جاسوس هندی

کدخبر: 2020038

در پی انتشار برخی مطالب مبنی بر دستگیری جاسوس هندی، سفارت ایران در اسلام آباد تاکید کرد: ایران مرزهای خود با پاکستان را مرز صلح و دوستی می‌داند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه دولت این کشور در خصوص موضوع بازداشت یک تبعه هندی، با دولت ایران در تماس است، تصریح کرد: ایران اطمینان داده است که هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور هیچ گونه اقدامی علیه پاکستان انجام شود .

به دنبال انتشار برخی مطالب در رسانه های پاکستان مبنی بر دستگیری جاسوس هندی و حاشیه های آن، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ایران مرزهای خود با پاکستان را مرز صلح و دوستی می داند .

' نفیس زکریا' در نشست خبری روز پنجشنبه خود گفت که این موضوع همچنان در دست تحقیق قرار دارد .

وی همچنین با اشاره به نشست خبری روز سه شنبه ژنرال عاصم باجوا سخنگوی ارتش پاکستان، اظهار داشت: ژنرال عاصم باجوا سخنگوی ارتش پاکستان نیز پیشتر در این باره سخن گفته و من قصد ندارم مطلب بیشتری به اظهارات سخنگوی ارتش در این زمینه اضافه کنم .

سخنگوی ارتش پاکستان روز سه شنبه هفته جاری در نشستی خبری با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تبعه هندی به نام 'کول باشن یاداو' (فردی که پاکستان مدعی است عامل جاسوسی هند است و در ایالت بلوچستان دستگیر شده) گفت: ما هرگز ادعا نمی کنیم که ایران در این ماجرا دست داشته یا از آن مطلع بوده است .

ژنرال عاصم باجوا در نشست خبری روز سه شنبه گفت که اسلام آباد اطلاعاتی در این خصوص در اختیار دستگاه های ذیربط ایران قرار داده است .

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست امروز خود افزود: ما موضوع دستگیری این عامل هند را با سازمان ملل، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سفارتخانه های پاکستان در کشورهای مختلف در میان گذشته و به اطلاع آنها رسانده ایم .

وی اظهار داشت: پاکستان خواستار توجه جامعه بین الملل به دخالت نهادهای دولتی هند در انجام اقدامات تروریستی و فعالیت های جدایی طلبانه در پاکستان است .

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به این سوال که چه دلیلی وجود داشت که خبر دستگیری تبعه هندی در پاکستان همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان به رسانه های این کشور راه پیدا کند، بدون اینکه پاسخ مشخصی برای این سوال داشته باشد، گفت: در واقع من نظر خاصی درباره زمان انتشار این خبر در رسانه ها ندارم زیر خیلی اتفاق ها ممکن است همزمان با انجام رویدادهای مهم دیگر رخ بدهد. از نظر من همزمان شدن این دو موضوع ارتباطی به هم ندارد .

وی افزود: به هرحال موضوع دستگیری تبعه هندی به جرم جاسوسی در پاکستان یک موضوع بسیار مهم برای پاکستان است و به همین دلیل بود که این موضوع خیلی سریع انتشار یافت و ما هم خواستیم تا از فرصت سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان برای درمیان گذاشتن این مسئله استفاده کنیم .

ارسال نظر: