خالد بحاح: برکناری من "کودتا" است

کدخبر: 2021670

نخست وزیر دولت مستعفی یمن با تصمیم "عبدربه منصور هادی" رییس جمهور فراری این کشور مبنی بر برکناری وی از سمت‌هایش مخالفت کرد و آن را کودتا نامید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یک منبع آگاه در دولت مستعفی و فراری منصور هادی تاکید کرد که وی بعد از برکناری معاون و نخست وزیر دولت مستعفی یمن، سرلشکر "علی محسن الاحمر" را به عنوان معاون خود؛ و "احمد بن داغر" را به عنوان نخست وزیر تعیین کرده است .

اما خالد بحاح در بیانیه ای جنجال برانگیز که تحت عنوان "بیانیه مردم" در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، تصمیم برکناری خود را "کودتا" از طرف هادی علیه "توافق و مشروعیت" نامید .

به نوشته پایگاه "عربی 21 " بحاح در این بیانیه افزود: بر اساس طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و راهکار اجرایی آن و سند تضمین اجرای مصوبات گفتگوی یمنی ها، مرحله انتقالی و روند انتقال سیاسی مبتنی بر "همکاری و توافق" است .

معاون برکنار شده هادی گفت که برکناری وی با بندهای قانون اساسی یمن که به گفته او احکام آن همچنان اجرا می شود، در تعارض است .

به گزارش العالم، بحاح تاکید کرد که دولت هادی باید در شرایط فعلی، اعتماد مجلس نمایندگان یمن را کسب کند و این مساله در سایه اوضاع نابسامان کنونی دشوار است .

" عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن روز یکشنبه گذشته ( 15 فروردین) معاون و نخست وزیر دولت مستعفی یمن را به سبب شکست‌های اقتصادی، خدماتی و امنیتی برکنار کرد .

ارسال نظر: