در جریان سفر به کشورهای منطقه؛

جان کری وارد بغداد شد

کدخبر: 2021762

وزیر خارجه آمریکا در سفری منطقه ای روز جمعه از 'منامه' پایتخت بحرین وارد بغداد پایتخت عراق شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سخنگوی وزارت خارجه عراق پیشتر گفته بود که "جان کری" در این سفر با مسئولان عراقی و "ابراهیم جعفری" همتای عراقی خود پیرامون روند جنگ با گروه تروریستی داعش و مسایل مهم سیاسی بحث و گفت وگو می کند.

"احمد جمال" افزود که روند جنگ با گروه تروریستی داعش و نقش نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در حمایت از عراق در جنگ برضد تروریسم و مسایل مهم سیاسی در اولویت گفتگوهای کری با مسوولین عراقی است.

سفر کری به بغداد در حالی انجام می شود که این کشور درگیر بحران سیاسی بر سر تشکیل کابینه جدید 'حیدر العبادی' است که به اعتقاد کارشناسان، 'مسائل مهم سیاسی' که سخنگوی وزارت خارجه عراق از آن نام برده ، اشاره به همین بحران سیاسی داخلی دارد.

پیش از سفر وزیر خارجه آمریکا، چند هیات آمریکایی شامل "مک گورک" نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی و هیاتی از کنگره ملی آمریکا در روزهای اخیر به بغداد سفر کرده و با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های عراق، وزیر خارجه آمریکا دراین سفر با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان ملی عراق به طور جداگانه دیدار می کند.

کری همچنین با هیاتی از کردهای به سرپرستی 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در بغداد دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: