۷.۵ سال زندان برای رییس حزب امت اسلامی عربستان

کدخبر: 2028683

روزنامه "عکاظ" عربستان امروز چهارشنبه نوشت: دادگاه جزایی ریاض موسس حزب امت اسلامی عربستان را به خاطر اتهام های متعدد به ۷.۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این روزنامه بدون اشاره به نام موسس حزب امت اسلامی افزود: وی همچنین به مدت 7.5 سال از خروج از کشور منع شده است.

عکاظ مدعی شد اجرای حکم عبدالعزیز الوهیبی به دلیل ابراز پشیمانی او در دادگاه و نیز به خاطر بیماری او که در دادگاه تایید شده به مدت دو سال متوقف و در صورتیکه دوباره مرتکب جرایمی شود این حکم بطور کامل در حق او اجرا خواهد شد.

تاسیس حزب امت اسلامی، اختلاف افکنی بین مردم، تحریک به برگزاری تحصن و تظاهرات مردمی، دریافت کمک از کشورهای خارجی، جمع آوری کمک های مردمی برای تحقق اهداف حزب، مخالفت با دولت، ادعای دروغ در دفاع از زندانیان، تاسیس سایت اینترنتی برای این حزب و ارتباط با یکی از شبکه های ماهواره ای از جمله اتهام هایی است که رژِیم سعودی این فعال سیاسی را برای آن محاکمه کرده است.

پیش از این منابع خبری نوشته بودند که دادگاه کیفری ریاض، طی حکمی، الوهیبی را که به مخالفت با قانون مطبوعات، انتشارات و جرایم انفورماتیک متهم بود، تبرئه کرده است.

او با وجود تبرئه از این اتهامات همچنان در بازداشت بسر می برد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: