اعتراض ارتش پاکستان به حمله پهپاد آمریکایی به بلوچستان

کدخبر: 2035115

دو روز بعد از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه پاکستان برای ابلاغ اعتراض رسمی دولت اسلام آباد درخصوص حمله اخیر پهپادهای آمریکایی به خاک "ایالت‌بلوچستان"، نماینده ارشد دولت آمریکا در پاکستان امروز هم نزد فرمانده ارتش این کشور رفت تا اعتراض رسمی ارتش را نیز به گوش کاخ سفید برساند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روز شنبه گذشته آمریکا رسما اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین این کشور با حمله به نقطه ای در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان (داخل ایالت بلوچستان پاکستان) خودروی حامل ملا اختر منصور سرکرده طالبان را هدف قراردادند و او را کشتند.

روابط عمومی ارتش پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ژنرال راحیل شریف در دیدار امروز خود با دیوید هیل، مراتب نگرانی جدی خود را از این اقدام آمریکا به وی ابلاغ کرد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع ایجاد شده پس از حملات پهپادی آمریکا به بلوچستان در چند روز پیش، در جریان این ملاقات مورد بحث قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان در این ملاقات گفت: اینگونه اقدامات، ناقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان بوده و برای روابط میان پاکستان و آمریکا مضر است و اقدامی غیرسازنده در مسیر روند صلح و ثبات منطقه ای محسوب می شود.

ژنرال راحیل شریف همچنین اظهار داشت: تلاش ها، موفقیت ها و هزینه هایی که پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم انجام داده، بی نظیر بوده است.

روز گذشته نیز چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان در اظهاراتی تند، اقدام آمریکا در حمله به خاک پاکستان را به باد انتقاد گرفت.

اگرچه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به قلمروی پاکستان موضوع تازه ای نیست و از بیش از 10 سال پیش در مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان به وفور انجام شده و جان بسیاری از ساکنان این مناطق را گرفته است، اما این نخستین بار است که پهپادهای آمریکایی منطقه ای در ایالت بلوچستان پاکستان را مورد حمله قرار داده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: