در پی شکست کمپین باقی ماندن در اتحادیه اروپا؛

کامرون: تا پاییز از نخست وزیری کناره‌گیری می‌کنم/کشور به رهبری جدید نیاز دارد

کدخبر: 2042390

در پی شکست در همه‌پرسی، دیوید کامرون اعلام کرد تا پاییز سال جاری از نخست‌وزیری کنار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از گاردین، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) پس از اعلام نتایج نهایی همه پرسی تاریخی خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا گفت: باید به خواست مردم احترام گذاشته شود. ما نیاز داریم که یک نخست وزیر جدید در ماه اکتبر بر سر کار آید.

وی افزود:تغییرات فوری نخواهیم داشت؛ به همه اطمینان می دهم که اقتصاد بریتانیا اساسا قوی است.

دیوید کامرون در بیانیه خود برای استعفا اظهار داشت: در دوران کمپین های انتخاباتی اعلام کردم که به اعتقاد من، انگلیس با عضویت در اتحادیه اروپا قوی تر، امن تر و بهتر خواهد بود، اما مردم در این همه پرسی مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند و از این رو، کشور به رهبر جدیدی نیاز دارد که کشور را در مسیر جدید پیش برد.

وی افزود: در طی هفته ها و ماه های آینده تمام تلاشم را می کنم تا به مسیر خود ادامه دهیم اما فکر می کنم که باید سکان این کشتی را به کاپیتان دیگری بسپارم

نخست وزیر انگلیس همپنین تصریح کرد: این تصمیم برای من راحت نبود اما در راستای منافع ملی ماست که دورانی برای ثبات داشته باشیم و سپس به رهبری جدید نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: نیازی نیست که امروز زمانبندی دقیقی تعیین شود اما به نظرم باید تا ماه اکتبر و آغاز کنفرانس حزب محافظه کار نخست وزیر جدید کار خود را آغاز کرده باشد.

ارسال نظر: